Odrzechowa, 30.03.2020r.
Temat tygodnia: Wiosenne przebudzenie
Temat dnia: Pierwszy motyl
Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: rozwijanie mowy, rozwijanie sprawności manualnej, poznawanie budowy motyla, zapoznanie z monetami i banknotami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł, 10 zł.
Przebieg dnia:
- Zajęcia : Zabawa plastyczna – Pierwsze bazie.
Pomoce: kolorowy papier, szare gazety, nożyczki, klej, farby, blok.
Dziecko maluje farbami wazon na kartce z bloku, na wazonie przykleja paski papieru wydarte z szarych gazet (gałązki); dokleja po obu stronach gałązek wydarte z gazet niewielkie owale – bazie.
• Karta pracy, cz. 3, s. 56.
Oglądanie obrazków. Obejrzyj obrazki. Powiedz, jak rozwija się żaba. Dokończ rysować żaby według wzoru. Pokoloruj je.
- Ćwiczenia poranne: Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Przestraszone żabki.
Dziecko jest żabką. Naśladuje skok żabki. Na sygnał, że zbliża się bocian. Przestraszona żabka nieruchomieje. Na sygnał, że bocian odszedł, i żabka może skakać dalej.
II.1. Zajęcia.
Pierwszy motyl –Zapoznanie z budową motyla.
- Zdjęcie, obrazek motyla. Rodzic pokazuje zdjęcie/obrazek motyla i omawia jego budowę. Ciało motyla jest zbudowane z trzech części: głowy, tułowia, odwłoka. Na głowie motyl ma parę oczu (złożonych), parę czułków oraz ssący aparat gębowy. Tułów składa się z trzech segmentów, na których znajdują się trzy pary odnóży. Od tułowia odchodzą dwie pary skrzydeł pokrytych łuskami.
- Wykonanie pracy plastycznej motyl.
Dziecko na kartce z bloku dowolną techniką maluje motyla.
2. Karta pracy litery i liczby, cz.2, s.50,. Grupa 6-latków. Zapoznanie z monetami i banknotami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł, 10 zł. Policz pieniądze w każdym szeregu. Naklej obok nich monetę lub banknot o tej samej wartości, odszukane wśród naklejek. Rozmień pieniądze na drobne. Naklej obok nich zdjęcia odpowiednich monet, odszukane wśród naklejek.
- Zabawa ruchowa Głodna żabka.
Dziecko porusza się, skacząc. Na hasło: Mucha, wyskakuje w górę, aby złapać jedzenie, następnie skacze dalej.
III.Zajęcia.
- Karta pracy, cz. 3, s. 57. Oglądania obrazka sasanki. Dorysuj sasankom brakujące elementy. Pokoloruj rysunki. Obejrzyj, jak rozwijała się sasanka. Czego potrzebowała, żeby rosnąc?
- Rozmowa na temat działalności banku. Rodzic zadaje pytania dziecku np.:
– Co to jest bank?
– Czy jest potrzebny?
– Dlaczego?
– Kto pracuje w banku?
– Co powinni umieć ludzie pracujący w banku?