Zajęcia dydaktyczne

                                                                                                                                    Odrzechowa, 30.03.2020r.

Temat tygodnia: Wiosenne przebudzenie

Temat dnia: Pierwszy motyl

Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: rozwijanie mowy, rozwijanie sprawności manualnej, poznawanie budowy motyla, zapoznanie z monetami i banknotami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł, 10 zł.

Przebieg dnia:

  1. Zajęcia : Zabawa plastyczna – Pierwsze bazie.

Pomoce: kolorowy papier, szare gazety, nożyczki, klej, farby, blok.

Dziecko maluje farbami wazon na kartce z bloku, na wazonie przykleja paski papieru wydarte z szarych gazet (gałązki); dokleja po obu stronach gałązek wydarte z gazet niewielkie owale – bazie.

Karta pracy, cz. 3, s. 56.

Oglądanie obrazków. Obejrzyj obrazki. Powiedz, jak rozwija się żaba. Dokończ rysować żaby według wzoru. Pokoloruj je.

  • Ćwiczenia poranne:  Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Przestraszone żabki.

Dziecko jest żabką. Naśladuje skok żabki. Na sygnał, że zbliża się bocian. Przestraszona żabka nieruchomieje. Na sygnał, że bocian odszedł, i żabka może skakać dalej.

II.1. Zajęcia.

Pierwszy motylZapoznanie z budową motyla.

  • Zdjęcie, obrazek motyla. Rodzic pokazuje zdjęcie/obrazek motyla i omawia jego budowę. Ciało motyla jest zbudowane z trzech części: głowy, tułowia, odwłoka. Na głowie motyl ma parę oczu (złożonych), parę czułków oraz ssący aparat gębowy. Tułów składa się z trzech segmentów, na których znajdują się trzy pary odnóży. Od tułowia odchodzą dwie pary skrzydeł pokrytych łuskami.
  • Wykonanie pracy plastycznej motyl.

 Dziecko na kartce z bloku dowolną techniką maluje motyla.

2.  Karta pracy litery i liczby, cz.2, s.50,. Grupa 6-latków. Zapoznanie z monetami i banknotami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł, 10 zł. Policz pieniądze w każdym szeregu. Naklej obok nich monetę lub banknot o tej samej wartości, odszukane wśród naklejek. Rozmień pieniądze na drobne. Naklej obok nich zdjęcia odpowiednich monet, odszukane wśród naklejek.

  • Zabawa ruchowa Głodna żabka.

Dziecko porusza się,  skacząc. Na hasło: Mucha, wyskakuje w górę, aby złapać jedzenie, następnie skacze dalej.

III.Zajęcia.

  • Karta pracy, cz. 3, s. 57. Oglądania obrazka sasanki. Dorysuj sasankom brakujące elementy. Pokoloruj rysunki.  Obejrzyj, jak rozwijała się sasanka. Czego potrzebowała, żeby rosnąc?
  • Rozmowa na temat działalności banku. Rodzic zadaje pytania dziecku np.:

– Co to jest bank?

– Czy jest potrzebny?

– Dlaczego?

– Kto pracuje w banku?

– Co powinni umieć ludzie pracujący w banku?