historia 6

Temat – Rewolucja francuska.

Cel – Dowiemy się dlaczego doszło do Wielkiej Rewolucji Francuskiej, jakie prawa i obowiązki miały poszczególne grupy społeczne we Francji. Poznamy jakie prawa zagwarantowała Deklaracja Praw Człowieka i Obywatela.

Wchodzicie na link  https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/plan-lekcji22   wybieracie czwartek   2 kwietnia , szukacie przedmiotu historia.  Czytacie  Lekcja z e-podręcznika 1 , Lekcja z e-podręcznika 2 ,Materiał dodatkowy 3oraz oglądacie filmik  link  https://www.youtube.com/watch?v=p7Wh5tMYw-0
W zeszycie lekcji wpisujemy temat z data dzisiejszą, taki jaki podałem na początku wiadomości oraz zapisać do zeszytu To już wiem ze strony 189.  Ta lekcja jest  w podręczniku na stronach 184 – 189, zapoznajecie się z tematem. Szczególnie zwróćcie uwagę na rysunki w podręczniku dotyczące stanów społecznych we Francji, zdobycia Bastylii, Deklaracji praw człowieka i obywatela. Wcześniejsze zadanie o konstytucji 3 maja / projekt lub prezentacja / termin minął dnia 24 kwietnia 2020 roku. Z klasy VI  przysłało mi tylko  8  uczniów.