Zajęcia dydaktyczne

                                                                                                                                     Odrzechowa, 28.04.2020r.

Temat tygodnia: Moja miejscowość, mój region.

Temat dnia: Miejsca, które znam.

Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10, przedstawienie działań w zapisie, rozwijanie sprawności fizycznej.

Przebieg dnia:

  1. Zajęcia.

Karta pracy, cz. 4, s. 21. Rysuj po śladach, bez odrywania kredki od kartki. Który rysunek kojarzy ci się z twoim otoczeniem?

  • Rozmowa na temat miejsc w swojej miejscowości, które należy odwiedzić.

 Dziecko opowiada o innych miejscach, które zna, odwiedza z rodzicami. R. zachęca do bliższego poznania swojej miejscowości. Dziecko  wypowiada się na temat swojego miejsca zamieszkania.

 R. pyta:

 − Z czego znany jest nasz region?

− Co jest najbardziej charakterystyczne w naszej miejscowości?

− Co się wam najbardziej podoba?

 − Czego chcielibyście się dowiedzieć o swoim regionie?

  • Ćwiczenia poranne:

Ćwiczenia z elementem czworakowania Rozrzucone klocki. Dziecko chodzi na czworakach pomiędzy rozłożonymi na dywanie klockami. Co pewien czas prostuje się i rozgląda, jak dużo klocków rozłożonych jest na dywanie.

Ćwiczenia tułowia połączone z ćwiczeniem równowagi Zbieramy klocki.

II.1.Zajęcia.

  • Zabawa z kostkami

 Dwa zestawy dużych kostek. W pierwszym zestawie – przeznaczonym do dodawania – kostki mają zaklejone sześć kropek, puste pole będzie liczone jako zero. W drugim zestawie – przeznaczonym do odejmowania – jedna kostka jest bez zmian, a druga ma kropek: sześć, siedem, osiem, dziewięć i dwa razy po dziesięć. 

Dodawanie z użyciem kostek. Dziecko rzuca kolejno dwiema kostkami z pierwszego zestawu. Po wyrzuceniu liczy oczka.

Podaje wynik. Uzasadnia go. Np. 5 i 4 to 9. (pięć dodać cztery to dziewięć).

Układa odpowiednie działanie i je odczytują. 5 + 4 = 9

Odejmowanie z użyciem kostek. Dziecko kolejno rzuca kostkami. Najpierw tą z większą liczbą oczek, a potem tą drugą. Liczą oczka wyrzucone na pierwszej, a potem – na drugiej kostce. Od liczby kropek z pierwszej kostki odejmują liczbę kropek z drugiej kostki.

Podaje wynik. Uzasadnia go. Np. 10 odjąć 6 to 4.

Układa odpowiednie działanie i je odczytują. 10 – 6 = 4

  • Odejmowanie w zakresie 10. Wpisz 2 okienka poprawne liczby.
  • Rysuj po śladzie.
  • II.2.Zajęcia.
  • Ćwiczenia gimnastyczne:

Ćwiczenie mięśni grzbietu Oglądamy kręgle. Dziecko leży na brzuchu, trzyma klocki w obu rękach przed twarzą. Unosi głowę, prostuje ręce; ogląda klocki, wytrzymuje przez chwilę. Potem powrót do leżenia – odpoczynek.

Ćwiczenia przeciw płaskostopiu Sprytne stopy. Dziecko w siadzie prostym podpartym, klocek mają pomiędzy stopami (pionowo). Krążą obunóż w prawo i w lewo. − Wałkuje klockiem raz jedną, raz drugą stopą. − W siadzie podpartym – chwyta stopami klocki i podnosi je do góry.

III.Zajęcia.

  •  Karta pracy, cz. 4, s. 22.  Pokoloruj ramkę zdjęcia przypominającego twoją miejscowość. Pokoloruj rysunek.
  •  Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s 75. Grupa 6-latków. Popatrz na wzory. Policz, o ile kratek  są oddalone od linii środki pozostałych kwiatów. Narysuj pod linią kwiaty, których środki są oddalone od linii o tyle samo kratek. Pokoloruj kwiaty.