Cele lekcji:
Wykonuje pisemne ćwiczenia dotyczące wpływu człowieka na przyrodę. Uczestniczy w rozmowie o zagrożeniach wobec przyrody i sposobach jej ochrony. Wie, co to są pomniki przyrody i parki narodowe. Rozwiązuje zadania tekstowe, wykorzystując dodawanie do 100. Współzawodniczy w grze planszowej. Przepisuje tekst w Notatniku.
Edukacja polonistyczna
Nowe ćwiczenia i podręcznik nr 4.
Marzenia i zmartwienia leśnych zwierząt – cywilizacja a potrzeby środowiska naturalnego – praca z tekstem M. Letki „Tu mówi lisek”. Podr. s. 4-5 Ćwiczenia s. 4-5.
Zajęcia komputerowe 1-3
Apel leśnych zwierząt do mieszkańców osiedla – przepisz podany tekst.
Apel do mieszkańców osiedla!
Jesteśmy mieszkańcami lasu. Tu mamy swoje domy. Chcemy czuć się w nich dobrze i bezpiecznie. Bardzo was prosimy:
Nie hałasujcie w lesie!
Nie wycinajcie drzew!
Nie zostawiajcie w lesie śmieci!
Nie stwarzajcie zagrożeń pożarowych!
Nie zabierajcie leśnych zwierząt do domu!
Nie niszczcie przyrody!
Edukacja matematyczna
Wyścig do 100, wyścig do 0 – gra z kostką. Podr. s.35 , Ćwiczenia – zadania z treścią nr 1-4 s.47
Wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna 1-3
Gry i zabawy z piłką: „Berek z piłką, Gra w kolory, Podawanie piłki w parach – górą, dołem, nogą, itp.
Edukacja społeczna
Najcenniejsze elementy przyrody – pomniki przyrody i parki narodowe. Ćwiczenia nr 5,6 s.6