Odrzechowa, 30.04.2020r.
Temat tygodnia: Moja miejscowość, mój region.
Temat dnia: Album mojej miejscowości.
Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: rozwijanie sprawności manualnej, zapoznanie z wyrobami rękodzielnictwa, poznawanie nazw wybranych, ginących zawodów.
Przebieg dnia:
I. Zajęcia.
- Wykonaj z pomocą rodzica kopertę. R. zapisuje na kopercie adresu zamieszkania podanego przez dziecko.
- Karta pracy cz.4, s.25.
Rysuj po liniach, a dowiesz się, gdzie mieszkają Dzieci. Rysuj po śladzie drogę babci i dziadka do domu.
- Wysłuchanie wiersza Bożeny Formy Droga do przedszkola. R. recytuje wiersz zwracając uwagę na odpowiednią intonację i dykcję.
Codziennie wczesnym
zawsze drogą tą samą
do przedszkola maszeruję
razem z moją mamą.
Mijam skrzyżowanie
sklepy, park i szkołę
potem kilka domów
i widzę przedszkole.
Chociaż jestem mały
to swój adres znam.
Do domu potrafię
drogę wskazać sam.
- Ćwiczenia poranne:
Ćwiczenia z elementem czworakowania Rozrzucone klocki. Dziecko chodzi na czworakach pomiędzy rozłożonymi na dywanie klockami. Co pewien czas prostuje się i rozglądają, jak dużo klocków rozłożonych jest na dywanie.
II.1.Zajęcia.
- Wykonanie albumu swojej miejscowości. Wykonanie pracy przez dziecko.
Kartka (wcześniej ozdobiona stemplami z ziemniaków owiniętymi materiałem o wyraźnej fakturze, np.: sztruks, koronka, szare płótno) dla dziecka, widokówka, obrazki, klej, mazak, wstążeczka, dziurkacz, kartonowa okładka z herbem miejscowości, napis Moja miejscowość. Dziecko nakleja na kartce widokówki, obrazki przedstawiające daną miejscowość. Następnie przykleja pod widokówką, obrazki podpisy (przygotowane przez R.) informujące, o tym co przedstawiają oraz imiona dzieci, które daną stronę wykonały.
- II.2.Zajęcia.
- Spotkanie z twórcą ludowym. Uwięziony w drewnie, pan A. Kozłowski rzeźbiarz ludowy. https://www.youtube.com/watch?v=kIWkO0-BO6E
- III. Zajęcia.
- Karta pracy, cz.4, s. 26.
Co przedstawiają te zdjęcia? Odszukaj w naklejkach zdjęciach podobnych krajobrazów i naklej je obok odpowiednich zdjęć. Obejrzyj rysunek po lewej stronie karty. Narysuj taki sam rysunek po prawej stronie karty .Powiedz, co znajduje się w rogach rysunków.
- III. Zajęcia.
- Utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb. Połącz paluszki z odpowiednią liczbą.