biologia 5 Mchy

Witam piątoklasistów ,
Dzisiaj pracujemy z podręcznikami (str. 115) i oglądamy film
https://epodreczniki.pl/a/film/D1Ao2GiyX
A. Wpisujecie do zeszytu temat lekcji: Mchy
B. Czytacie lekcję z podręcznika i w zeszycie jako pkt 1 wypisujecie przedstawicieli mchów
C. Uważnie oglądacie film i na podstawie filmu odpowiadacie na pytania. Pytania i Wasze odpowiedzi zapisujecie w zeszycie jako pkt2, który brzmi: Charakterystyka mchów.
-Co to znaczy, że mchy to rośliny pionierskie?
-Co mchy mają zamiast korzeni?
-Co mchy mają zamiast łodygi?
-Co mchy mają zamiast liści?
– Co znajduje się w zarodni u mchów?
– Którą częścią budowy mchy pobierają wodę?
-Dlaczego mchy są przydatne w czasie suszy?
– Jakie „nietypowe” komórki ma torfowiec?
-Jak nazywa się skała osadowa powstająca z torfowca i jakie ma zastosowanie?
D. Robicie zdjęcia notatce i odsyłacie. Notatka jest na ocenę.
Dobrej zabawy.