Witam piątoklasistów , Dzisiaj pracujemy z podręcznikami (str. 115) i oglądamy film https://epodreczniki.pl/a/film/D1Ao2GiyX A. Wpisujecie do zeszytu temat lekcji: Mchy B. Czytacie lekcję z podręcznika i w zeszycie jako pkt 1 wypisujecie przedstawicieli mchów C. Uważnie oglądacie film i na podstawie filmu odpowiadacie na pytania. Pytania i Wasze odpowiedzi zapisujecie w zeszycie jako pkt2, który brzmi: Charakterystyka mchów. -Co to znaczy, że mchy to rośliny pionierskie? -Co mchy mają zamiast korzeni? -Co mchy mają zamiast łodygi? -Co mchy mają zamiast liści? – Co znajduje się w zarodni u mchów? – Którą częścią budowy mchy pobierają wodę? -Dlaczego mchy są przydatne w czasie suszy? – Jakie „nietypowe” komórki ma torfowiec? -Jak nazywa się skała osadowa powstająca z torfowca i jakie ma zastosowanie? D. Robicie zdjęcia notatce i odsyłacie. Notatka jest na ocenę. Dobrej zabawy. | |