biologia :paprocie i skrzypy

Na tej lekcji oglądacie film
https://epodreczniki.pl/a/film/DNQHQ03hK
1. Wpisujecie do zeszytu temat lekcji: Skrzypy i paprocie – rośliny wilgotnych środowisk.
2. NA PODSTAWIE FILMU odpowiadacie na 13 pytań. Pytania i odpowiedzi wpisujecie pod tematem.
-Dlaczego skrzypy i paprocie zaliczamy do roślin naczyniowych?
-Jak nazywa się gatunek paproci, który można spotkać w jeziorze?
-Z jakich organów zbudowana jest paproć?.Narysuj i opisz.
-Co to jest kłącze i jaką ma rolę?
-Co znajduje się w zarodniach?
-Jaka jest rola korzenia?
– Jaka jest rola liścia?
-Gdzie występują paprocie drzewiaste?
-Jakie gatunki paproci są pod ochroną w Polsce?
-Jakie pędy wyróżniamy u skrzypów?
– Podaj gatunek skrzypu rosnący w Polsce.
– Jaka substancja znajduje się w pędach skrzypów?Jak nazywał się okres dziejów Ziemi , w którym królowały paprocie i skrzypy?
– Wypisz zastosowanie paproci i skrzypów
3. Pod filmem znajdują się ćwiczenia interaktywne, zachęcam do wykonania tych ćwiczeń. Jeżeli uczeń przeszedł przez wszystkie polecenia zaznacza to pod notatką w zeszycie zapisem: ćwiczenia zrealizowane.
4. Odsyłacie notatkę na pocztę na zal. lub ocenę
5. Miłej zabawy