Odrzechowa, 06.05.2020r.
Temat tygodnia: Moja ojczyzna.
Temat dnia: Stolica, Wisła, syrenka.
Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary, poznawanie miary płynów, rozwijanie sprawności fizycznej.
Przebieg dnia:
- Zajęcia.
• Karta pracy, cz. 4, s. 30−31. Powiedz , co zwiedzali w Warszawie Olek, Ada, mama i tata z rodzicami mamy. Oglądanie zdjęć warszawskich syrenek. Rysuj po śladzie rysunków bez odrywania kredki od kartki.
- Ćwiczenia poranne:
Zabawa orientacyjno-porządkowa Hop – bęc. Dziecko maszeruje w różnych kierunkach pokoju. Na hasło: Hop wyskakuje w górę, a na hasło: Bęc – przykuca. Po wykonaniu tych czynności ponownie przechodzi do marszu.
Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Sięgnij jak najwyżej. Dziecko wspina się na palce, wyciąga ręce naprzemiennie w górę, aby sięgnąć jak najwyżej; następnie wykonuje siad klęczny, przyciska głowę do kolan – stara się zwinąć w jak najmniejszą kulkę.
II.1.Zajęcia.
- Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów.
Pomoce: przygotowane przez R. kilka butelek z plastiku, np. o pojemności 1l z różną zawartością wody zabarwionej farbą. Butelki są dobrze zakręcone. Określanie, ile wody jest w butelce. R. stawia przed dzieckiem zakręconą butelkę z wodą. R. pyta dziecka: Ile jest wody w butelce – dużo, mało? Potem przewraca butelkę i pyta, czy jest w niej tyle samo wody. Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody. Butelki z różną ilością barwionej wody. R. ustawia butelki na stoliku przed dzieckiem. − Dziecko określa, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której najmniej. − Ustawiają butelki według ilości zawartego w nich płynu – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą. − Dmuchają w kolejne odkręcone butelki. Porównują dźwięki wydawane przez nie.
• Zapoznanie z miarą płynów. R. pokazuje butelki – 0,5l, 1l, 1,5l. Mówi dziecku, że miarą pojemności płynów jest 1l – 0,5l to jest połowa 1l, a 1,5l – to litr i jeszcze połowa litra. Sprawdzanie ilości napojów w dwóch różnych butelkach (jedna niska i szeroka, a druga – wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary. Butelki z wodą, kubek. Dziecko przelewa do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczy, ile kubków wody było w jednej, a ile w drugiej butelce, Określa, gdzie wody było więcej (było tyle samo).
- Karta pracy, cz. 4, s. 32–33.
Oglądanie zdjęcia, zwracanie uwagi na poziom soku w szklankach. Sprawdź ile szklanek napoju mieści się w butelce. Pokoloruj butelki. Rysuj szlaczki po śladzie, a potem samodzielnie. Rysuj butelki po śladach, a potem samodzielnie , według wzoru(rytmu)z poprzedniej kartki.
II.2.Zajęcia.
- Ćwiczenia gimnastyczne –Zabawy na świeżym powietrzu :
Spacer w pobliżu ogrodu – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.
Zabawa ruchowa Bieg z przeszkodami. Krzesełka, skakanki, szarfy.
R. przygotowuje tor przeszkód złożony z: krzesełka, skakanki, szarfy i drzewa. Dziecko ustawia się w rzędzie. Jego zadaniem jest dobiegnięcie do drzewa, obiegnięcie go wokół i powrót. Po drodze dziecko musi wejść na krzesełko, zeskoczyć z niego, przejść stopa za stopą po skakance i przeciągnąć się przez szarfę.
III.Zajęcia.
• Wykonanie pracy plastycznej Nasze godło. Dla każdego dziecka wyprawka, karta 22, nożyczki, czerwona farba, pędzel, korona. Wycinanie z karty rysunku godła i pomalowanie go na czerwono, tak aby kształt orła został biały. Naklejanie korony – naklejka na głowie orła.
• Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 75. Grupa 5-latków. Pokoloruj klocki tego samego kształtu powinny być w takim samym kolorze.
- Rozwiąż działanie w zakresie 10.
0 + 7 = 4 + 4 =
6 + 4 = 2 + 8 =
1 + 8 = 6 + 1 =
6 + 2 = 3 + 5 =
3 + 7= 9 + 0 =
5 + 2= 6 + 3 =