Zajęcia dydaktyczne

                                                                                                                                     Odrzechowa, 06.05.2020r.

Temat tygodnia: Moja ojczyzna.

Temat dnia: Stolica, Wisła, syrenka.

Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary, poznawanie miary płynów, rozwijanie sprawności fizycznej.

Przebieg dnia:

  1. Zajęcia.

Karta pracy, cz. 4, s. 30−31. Powiedz , co zwiedzali w Warszawie Olek, Ada, mama i tata z rodzicami mamy. Oglądanie zdjęć warszawskich syrenek. Rysuj po śladzie rysunków bez odrywania kredki od kartki.

  • Ćwiczenia poranne:

Zabawa orientacyjno-porządkowa Hop – bęc. Dziecko maszeruje w różnych kierunkach pokoju. Na hasło: Hop wyskakuje w górę, a na hasło: Bęc – przykuca. Po wykonaniu tych czynności ponownie przechodzi do marszu.

 Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Sięgnij jak najwyżej. Dziecko wspina się na palce, wyciąga ręce naprzemiennie w górę, aby sięgnąć jak najwyżej; następnie wykonuje siad klęczny, przyciska głowę do kolan – stara się zwinąć w jak najmniejszą kulkę.

II.1.Zajęcia.

  • Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów.

Pomoce: przygotowane przez R. kilka butelek z plastiku, np. o pojemności 1l z różną zawartością wody zabarwionej farbą. Butelki są dobrze zakręcone. Określanie, ile wody jest w butelce. R. stawia przed dzieckiem zakręconą butelkę z wodą. R. pyta dziecka: Ile jest wody w butelce – dużo, mało? Potem przewraca butelkę i pyta, czy jest w niej tyle samo wody.  Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody. Butelki z różną ilością barwionej wody. R. ustawia butelki na stoliku przed dzieckiem. − Dziecko określa, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której najmniej. − Ustawiają butelki według ilości zawartego w nich płynu – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą. − Dmuchają w kolejne odkręcone butelki. Porównują dźwięki wydawane przez nie.

 • Zapoznanie z miarą płynów. R. pokazuje butelki – 0,5l, 1l, 1,5l. Mówi dziecku, że miarą pojemności płynów jest 1l – 0,5l to jest połowa 1l, a 1,5l – to litr i jeszcze połowa litra.  Sprawdzanie ilości napojów w dwóch różnych butelkach (jedna niska i szeroka, a druga – wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary. Butelki z wodą, kubek. Dziecko przelewa do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczy, ile kubków wody było w jednej, a ile w drugiej butelce, Określa, gdzie wody było więcej (było tyle samo).

  • Karta pracy, cz. 4, s. 32–33.

Oglądanie zdjęcia, zwracanie uwagi na poziom soku w szklankach. Sprawdź ile szklanek napoju mieści się w butelce. Pokoloruj butelki. Rysuj szlaczki po śladzie, a potem samodzielnie. Rysuj butelki po śladach, a potem samodzielnie , według wzoru(rytmu)z poprzedniej kartki.

II.2.Zajęcia.

  • Ćwiczenia gimnastyczneZabawy na świeżym powietrzu :

Spacer w pobliżu ogrodu – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.

 Zabawa ruchowa Bieg z przeszkodami. Krzesełka, skakanki, szarfy.

R. przygotowuje tor przeszkód złożony z: krzesełka, skakanki, szarfy i drzewa. Dziecko ustawia się w  rzędzie. Jego zadaniem jest dobiegnięcie do drzewa, obiegnięcie go wokół i powrót. Po drodze dziecko musi wejść na krzesełko, zeskoczyć z niego, przejść stopa za stopą po skakance i przeciągnąć się przez szarfę.

III.Zajęcia.

Wykonanie pracy plastycznej Nasze godło. Dla każdego dziecka wyprawka, karta 22, nożyczki, czerwona farba, pędzel, korona.  Wycinanie z karty rysunku godła i pomalowanie go na czerwono, tak aby kształt orła został biały. Naklejanie korony – naklejka na głowie orła.

 • Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 75. Grupa 5-latków. Pokoloruj klocki tego samego kształtu powinny być w takim samym kolorze.

  • Rozwiąż działanie w zakresie 10.

0 + 7 =                   4 + 4 =              

6 + 4 =                   2 + 8 =

1 + 8 =                   6 + 1 =

6 + 2 =                   3 + 5 =

3 + 7=                    9 + 0 =

5 + 2=                    6 + 3 =