8.05.2020r. Krąg: Nasza lektura. Temat: Problematyka zawarta w lekturze „Kubuś Puchatek”.

Cele:

  • rozróżnianie dobra i zła
  • tworzenie opisu uwzględniając strukturę opisu, zastosowanie rzeczowników i przymiotników w opisie
  • wykonanie zwierzątka z wykorzystaniem różnych materiałów, klejenie, wycinanie, ozdabianie
  • ruch to zdrowie – ćwiczenia relaksacyjne
  • muzyka jest dobra na wszystko – słuchanie i tworzenie improwizacji

Edukacja polonistyczna 

Istota bajkowej logiki, sposobu rozróżniania dobra i zła i poznawania świata w lekturze „Kubuś Puchatek. Postać w lekturze, która najbardziej mi się podobała – opis/możesz opisać wykonana na technice postać/
Pamiętajmy: Opis to zazwyczaj elementy statyczne, z przewagą używanych rzeczowników i przymiotników. Posiada podobne elementy budowy jak opowiadanie: wstęp, rozwiniecie i zakończenie.

Zajęcia techniczne 1-3 

„Moje zwierzątko” -wykorzystując tutkę z papieru toaletowego i różne materiały tekstylne, papierowe, włóczkę, itp wykonaj jednego z bohaterów naszej lektury.

Wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna 1-3

Poćwicz i potańcz do piosenek znajdujących się na youtube.

  Edukacja muzyczna 

Improwizacja do muzyki /piosenek z youtube związanych z naszą lekturą/. Wykonaj rekwizyt potrzebny do improwizacji – patyczek długości 50 cm i pasek bibuły lub wstążka długości około 2 metrów, szerokości 3 cm/ możecie zobaczyć ten przyrząd w książce z muzyki na s.60/ Przyklejcie pasek do patyczka i gdy rekwizyt będzie gotowy, wykonując różne nim ruch naśladujcie muzykę. Powodzenia