Odrzechowa, 08.05.2020r.
Temat tygodnia: Moja ojczyzna.
Temat dnia: Mieszkamy w Europie.
Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: rozwijanie mowy; zapoznanie z nazwami państw należących do UE, zachęcenie do przygotowania prostych posiłków, określenie, jakie produkty potrzebne są do wykonania pizzy.
Przebieg dnia:
- Zajęcia.
- Karta pracy, cz. 4, s. 34–35.
Obejrzyj mapę Europy. Posłuchaj nazw państw europejskich – sąsiadów Polski. Pokoloruj flagi Polski. Powiedz, w którą stronę są zwrócone. Obejrzyj obrazki flag. Nazwij, sam lub z pomocą rodzica , państwa Unii Europejskiej, do których one należą. Pokoloruj odpowiednio rysunki flag. Obejrzyj flagi innych państw Unii Europejskiej.
- Oglądanie globusa; wyjaśnienie czym jest i do czego służy:
Globus to przedmiot magiczny. W przenośni i dosłownie. Stanowi odzwierciedlenie kuli ziemskiej w miniaturze. Patrząc na niego w jednej chwili możemy znaleźć się pod drugiej stronie globu. Ocenić jak odległy jest dany kraj, rzeka czy wyspa. Odczytaj wspólnie z R. nazw kontynentów, jakie się na nim znajdują. Globus.
- Ćwiczenia poranne:
Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Sięgnij jak najwyżej. Dziecko wspina się na palce, wyciąga ręce naprzemiennie w górę, aby sięgnąć jak najwyżej; następnie wykonuje siad klęczny, przyciska głowę do kolan – stara się zwinąć w jak najmniejszą kulkę.
• Ćwiczenie równowagi Kto potrafi? Dziecko dotyka prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie; wytrzymuje chwilę w tej pozycji.
II.1.Zajęcia.
- Rozmowa o Europie oraz krajach należących do UE. Oglądanie mapy Europy. Zwrócenie uwagi na jej wielkość i kształt. Poproś rodziców o przeczytanie nazw państw europejskich – sąsiadów Polski.
- Polska w Unii Europejskiej.
- Poznawanie wybranych krajów europejskich. Oglądanie charakterystycznych dla nich budowli.
Wieża Eiffla ( Francja)
Krzywa Wieża – Piza (Włochy)
Koloseum w Rzymie (Włochy)
Zegar Big Ben, królowa Elżbiet (Anglia)
Zegar Big Ben, królowa Elżbiet (Anglia)
Torreador (Hiszpania)
- II.2. Zajęcia.
- Rozmowa na temat Włoch.
R. pokazuje Włochy na mapie Europy. Opowiada kilka ciekawostek o tym państwie. Włochy to państwo położone na Półwyspie Apenińskim. Swoim kształtem przypomina buta. Stolicą Włoch jest Rzym na terenie, którego znajduje się państwo kościelne – Watykan, w którym mieszka papież. Tradycyjne włoskie potrawy to spaghetti i pizza. Tradycyjny włoski taniec to tarantella neapolitańska. Na należącej do Włoch wyspie Sycylii znajduje się wulkan Etna.
Oglądanie folderów, ulotek, katalogów, albumów o Włoszech. Zapoznanie dziecka z wyglądem flagi Włoch. R. uczy dziecko kilku podstawowych zwrotów w języku włoskim: buongiorno (czyt. bondżorno) – dzień dobry, arrivederci (czyt. airwederczi) – do widzenia, mi chiamo (czyt. mi kjamo) – nazywam się, si (czyt. sij) – tak, grazie (czyt. gracje) – dziękuję.
- Wspólnie z rodzicem wykonaj pizzę. Składniki na pizzę, gotowy spód. Dziecko dostaje na talerzu upieczony przez rodzica spód do pizzy. Smaruje go przygotowanym sosem pomidorowym, kładzie wybrane przez siebie dodatki. Smacznego.
- III. Zajęcia.
- Oglądanie obrazka Syriusza – maskotki UE; wyjaśnienie pochodzenia nazwy, kolorowanie
sylwety Syriusza w polskich barwach narodowych.
Imię Syriusz pochodzi od najjaśniejszej gwiazdy na niebie. Niebieska, uśmiechnięta stonoga, w każdym kraju występuje ubrana w charakterystyczne dla niego elementy narodowe.
- Słuchanie hymnu UE – Ody do radości Ludwiga van Beethovena.