Zajęcia dydaktyczne

                                                                                                                                     Odrzechowa, 08.05.2020r.

Temat tygodnia: Moja ojczyzna.

Temat dnia: Mieszkamy w Europie.

Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: rozwijanie mowy; zapoznanie z nazwami państw należących do UE, zachęcenie do przygotowania prostych posiłków, określenie, jakie produkty potrzebne są do wykonania pizzy.

 Przebieg dnia:

  1. Zajęcia.
  2. Karta pracy, cz. 4, s. 34–35.

Obejrzyj mapę Europy. Posłuchaj nazw państw europejskich – sąsiadów Polski. Pokoloruj flagi Polski. Powiedz, w którą stronę są zwrócone. Obejrzyj obrazki flag. Nazwij, sam lub z pomocą rodzica , państwa Unii Europejskiej, do których one należą. Pokoloruj odpowiednio rysunki flag. Obejrzyj flagi innych państw Unii Europejskiej.

  • Oglądanie globusa; wyjaśnienie czym jest i do czego służy:

 Globus to przedmiot magiczny. W przenośni i dosłownie. Stanowi odzwierciedlenie kuli ziemskiej w miniaturze. Patrząc na niego w jednej chwili możemy znaleźć się pod drugiej stronie globu. Ocenić jak odległy jest dany kraj, rzeka czy wyspa. Odczytaj wspólnie z R. nazw kontynentów, jakie się na nim znajdują. Globus.

  • Ćwiczenia poranne:

Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Sięgnij jak najwyżej. Dziecko wspina się na palce, wyciąga ręce naprzemiennie w górę, aby sięgnąć jak najwyżej; następnie wykonuje siad klęczny, przyciska głowę do kolan – stara się zwinąć w jak najmniejszą kulkę.

Ćwiczenie równowagi Kto potrafi? Dziecko dotyka prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie; wytrzymuje chwilę w tej pozycji.

II.1.Zajęcia.

  • Rozmowa o Europie oraz krajach należących do UE. Oglądanie mapy Europy. Zwrócenie uwagi na jej wielkość i kształt.  Poproś rodziców o przeczytanie nazw państw europejskich – sąsiadów Polski.
  • Polska w Unii Europejskiej.
  • Poznawanie wybranych krajów europejskich. Oglądanie charakterystycznych dla nich budowli.

               Wieża Eiffla ( Francja)

                     Krzywa Wieża – Piza (Włochy)

Koloseum w Rzymie (Włochy)

Zegar Big Ben,   królowa Elżbiet (Anglia)

    Zegar Big Ben,   królowa Elżbiet (Anglia)

Torreador (Hiszpania)

  • II.2. Zajęcia.
  • Rozmowa na temat Włoch.

 R. pokazuje Włochy na mapie Europy. Opowiada kilka ciekawostek o tym państwie. Włochy to państwo położone na Półwyspie Apenińskim. Swoim kształtem przypomina buta. Stolicą Włoch jest Rzym na terenie, którego znajduje się państwo kościelne – Watykan, w którym mieszka papież. Tradycyjne włoskie potrawy to spaghetti i pizza. Tradycyjny włoski taniec to tarantella neapolitańska. Na należącej do Włoch wyspie Sycylii znajduje się wulkan Etna.

Oglądanie folderów, ulotek, katalogów, albumów o Włoszech.  Zapoznanie dziecka z wyglądem flagi Włoch. R. uczy dziecko kilku podstawowych zwrotów w języku włoskim: buongiorno (czyt. bondżorno) – dzień dobry, arrivederci (czyt. airwederczi) – do widzenia, mi chiamo (czyt. mi kjamo) – nazywam się, si (czyt. sij) – tak, grazie (czyt. gracje) – dziękuję.

  • Wspólnie z rodzicem wykonaj pizzę. Składniki na pizzę, gotowy spód. Dziecko dostaje na talerzu upieczony przez rodzica spód do pizzy. Smaruje go przygotowanym sosem pomidorowym, kładzie wybrane przez siebie dodatki. Smacznego.
  • III. Zajęcia.
  • Oglądanie obrazka Syriusza – maskotki UE; wyjaśnienie pochodzenia nazwy, kolorowanie

sylwety Syriusza w polskich barwach narodowych.

Imię Syriusz pochodzi od najjaśniejszej gwiazdy na niebie. Niebieska, uśmiechnięta stonoga, w każdym kraju występuje ubrana w charakterystyczne dla niego elementy narodowe.

  • Słuchanie hymnu UE – Ody do radości Ludwiga van Beethovena.