geografia 5

Temat: Krajobrazy sawanny i stepu.
Cele: uczniowie dowiedzą się, czym charakteryzuje się klimat strefy sawanny i stepu, poznają przykłady występujących tam roślin i zwierząt, warunki życia mieszkańców; zlokalizują na mapie położenie strefy sawanny i stepów.
1. Wskazanie strefy sawann i stepów ”przeniesienie ich ” na globus.
2. Zapoznanie się z tematem na str. 120-126 – analiza zdjęć, klimatogramów, map, wskazywanie na mapie obiektów.
W miarę możliwości obejrzjrzenie na you tube filmu ”Krajobrazy sawanny i stepu” https://youtu.be/dnRgqCD0TDk
3. Przepisanie do zeszytu TO NAJWAŻNIEJSZE! str. 126p. Nauczenie się tego!
4. Wykonanie ustnie ćw. 1, 3 str. 126p.
5. Wykonanie zad. w z.ćw. 1-7, ze stron 72-74 – odesłanie do oceny
6. Nauczenie się tekstu Zapamiętaj z z. ćw. str.75