Poniedziałek 11.05.2020 – Maj jest kolorowy –Wiosna w pełni

1. Edukacja polonistycznaudzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu opowiadania Rafała Witka „Tajemnica zaginionej książki”. Nasze emocje – dyskusja na temat odwagi. Wiersz Barbary Stępień „Wiosenna łąka”

Przeczytaj  opowiadanie R. Witka „Tajemnica zaginionej książki”, odpowiedz na pytania do tekstu – podręcznik  s. 9;
Co mogę zrobić, gdyby to mnie spotkało? – powiedz rodzicowi co byś zrobił / zrobiła w opisanej sytuacji, uzasadnij dlaczego właśnie tak byś zareagował. Rodzic zwraca uwagę na skarżenie- kiedy jest ono donoszeniem na kogoś, a kiedy prośbą o pomoc.
1) Widzę, jak koleżanka przepisuje zadanie domowe od innego dziecka, a potem oświadcza nauczycielowi, że przygotowała je samodzielnie w domu.
2) Adam zgubił w drodze do szkoły dawno nieużywany pamiątkowy zegarek taty. Boi się powiedzieć o tym w domu. Jak postąpiłbyś/postąpiłabyś na jego miejscu?
3) Dwaj chłopcy z trzeciej klasy dokuczają małemu Stasiowi z klasy pierwszej, który z tego powodu boi się wychodzić z klasy podczas przerwy. Ostatnio zabrali mu drugie śniadanie. Co zrobiłbyś/zrobiłabyś na miejscu Stasia?
4) Widziałeś/ widziałaś , jak chłopcy wrzucili do plecaka jednej z koleżanek ślimaka. Uznali to za świetną zabawę, a ty wiesz, jak ona dba o swoje rzeczy, a na dodatek trochę brzydzi się ślimaków. Co powinien zrobić świadek tego zdarzenia.
5) Ola niechcący zniszczyła długopis, który pożyczyła od Zosi. Zapytana przez koleżankę nie przyznała się do tego, tylko okłamała ją, że ktoś jej ten długopis ukradł. Jak Ola powinna postąpić?

Utwórz zdania z rozsypanki wyrazowej, zeszyt ćwiczeń, ćw. 1, s. 12;
Przeczytaj wiersz „Wiosenna łąka”, udziel odpowiedzi na pytania do tekstu, podręcznik, s. 14;
– zeszyt ćwiczeń, ćw. 2-3, s. 13.

2. Edukacja matematycznaMierzenie miarką centymetrową – obliczenia w zakresie 20.
Ustal kto jest najniższy, a kto najwyższy w twojej rodzinie;
– podręcznik, s. 32-33; omów ilustracje przedstawiające mierzenie obiektów miarkami centymetrowymi;
– wykonaj ćwiczenia w praktycznym mierzeniu przyborów szkolnych; porównaj ich długości; zapisz wyniki pomiaru; podręcznik, s. 34;
– dodawanie i odejmowanie w zakresie 20; porządkowanie liczb w ciągu rosnącym, odkodowywanie; zeszyt ćwiczeń, ćw. 1-3, s. 43.

3. Edukacja plastycznaMajowa łąka – malowanie obrazu akwarelami.
Na podstawie wiersza „Wiosenna łąka’ namaluj obraz