Środa 13.05.2020 – Maj jest kolorowy – Majowa łąka

1. Edukacja polonistycznaĆwiczenia w analizie i syntezie słuchowo – wzrokowej wyrazów ze spółgłoską miękką ń. Wprowadzenie zapisu głoski miękkiej ni, Ni.

Jeszcze raz przeczytaj tekst z podręcznika s. 10 i 11, odszukaj i odczytaj wyrazy , w których występuje „ni’, podziel je na sylaby i wygłoskuj (ustnie). W zeszycie dokonaj analizy podanych słów; ślady, maślanka, Kasia, siano, ćma, boćki, bocian, kapeć, kapcie, źródełko, źrebak, ziarno, bazie, koń, słoń, dłonie, niebo.
W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadania 1 – 4 s.16 i 17

A teraz zapraszam na spacer po majowej łące . Tyle tu piękna !!!

Oraz na  film „Zagadkowa łąka”

Odpowiedz na pytania; Co sprawia, że w maju łąka wygląda tak pięknie i bogato?, Jak rozumiesz przysłowie W maju jak w raju?

2. Edukacja matematycznaRozwiązywanie zadań tekstowych – obliczenia pieniężne.
Rozwiąż zadania z podręcznika s. 35.
Rozwiązania zadań 1 – 4  zapisz w zeszycie
Zadanie 1. Konrad ma w portfelu monety 5 zł, 2 zł i dwie monety po 1 zł . Ile pieniędzy ma Konrad?
Zadanie 2. Zosia miała w portfelu banknot 10 zł. Zapłaciła za zeszyt 2 zł. Ekspedientka wydała jej jedną monetę 5 zł, jedną 1 zł oraz jeszcze jedną monetę. Jaka to jest moneta?
Zadanie 3. Ile brakuje do 10 złotych?
a) 5 zł + 2 zł + 2 zł + ……. = 10 zł
b) 5 zł + ……. = 10 zł
c) 2 zł + 2 zł + 2 zł + 2 zł + ……. = 10 zł
d) 5 zł +1 zł +1 zł + 1 zł + 1 zł + …… = 10 z
Zadanie 4. Banknot 20-złotowy można rozmienić na dwa banknoty o takiej samej wartości. Jakie to będą banknoty? Uzupełnij zapis:20 zł = _______ zł + _______ zł

3. Wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna 1-3wiosenny spacer połączony z obserwacjami przyrodniczymi; zabawy bieżne i naśladowcze – ilustrowanie ruchem wzrostu i rozkwitu kwiatów, zachowań ptaków i innych zwierząt wiosną.