Czwartek 14.05.2020 – Maj jest kolorowy – Życie w ulu.

1. Edukacja polonistycznaCzytanie tekstu „W szkole dla pszczółek”. Wypowiedzi na temat funkcji, jakie pełnią pszczela królowa i robotnice na podstawie opowiadania i ilustracji. Ćwiczenia w pisaniu.
Przeczytaj tekst z podręcznika s. 16. Udziel odpowiedzi na pytania do tekstu.  Wykonaj zadanie 1 i 2 w zeszycie ćwiczeń s. 19. Spróbuj wyjaśnić co znaczy powiedzenie „Pracowity jak pszczółka”.
Przeczytaj tekst z podręcznika s. 17, wykonaj zadania 1 – 4.
Ń czy ni ćwiczenia w pisaniu wyrazów – podręcznik s. 15

2. Edukacja społeczna –  „W pasiece” – wzbogacenie słownictwa związanego z hodowla pszczół i pracą pszczelarza.

Zapraszam na film edukacyjny „Z kamerą wśród pszczół.

3. Wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna 1-3 Zabawy i ćwiczenia relaksacyjne na pobliskiej łące lub trawniku. Czworakowanie na trawie, turlanie się, skoki i biegi naśladujące ruchy żaby, konika polnego, motyla, bociana, stanie na jednej nodze. Ćwiczenia relaksacyjne – leżenie na trawie z zamkniętymi oczami i wsłuchiwanie się w odgłosy łąki , obserwowanie chmur na niebie. Jeśli będzie deszcz – w domu na dywanie.