Zajęcia dydaktyczne

                                                                                                                                    Odrzechowa, 14.05.2020r.

Temat tygodnia: Łąka w maju.

Temat dnia: Wiosenna łąka.

Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: obserwowanie roślin i zwierząt w naturalnym środowisku,  zabawy na świeżym powietrzu.

Przebieg dnia:

  1. Zajęcia.
  2. Karta pracy, cz. 4, s. 43. Odszukaj na obrazku ukryte zwierzęta. Nazwij je. Powiedz, dlaczego trudno było je odszukać. Obejrzyj obrazki. Posłuchaj  nazw produktów otrzymanych z roślin zielnych.
  3. Ćwiczenia w liczeniu – utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb. Dla dziecka: kartoniki z liczbami, kartki, mazaki, klej. Dziecko losuje kartoniki z liczbami. Nakleja je na kartkach. Rysuje pod nimi tyle przedmiotów, ile wskazuje liczba.
  • Ćwiczenia poranne:

Zabawa orientacyjno-porządkowa Owady na łące. Dziecko porusza się w różnych kierunkach pokoju na palcach, naśladując głosem ciche brzęczenie. Na hasło stop dziecko przykuca – owady odpoczywają na kwiatach. Na hasło ruszamy dziecko ponownie porusza się po pokoju.

Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Bukiety kwiatów. Dziecko spaceruje po łące, co pewien czas schyla się i zrywa kwiatek. Na hasło: Bukiety kwiatów zatrzymuje się i podnosi do góry raz prawą, raz lewą rękę. Prezentuje swój bukiet.

  • II.1.Zajęcia.

·  Obejrzyj Wędrówki Skrzata Borówki – odc. 3 – Łąka

  •  https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4
  • Wybierz się wspólnie z rodzicem na wycieczkę na łąkę.

Rozmowa przed wycieczką Co nas czeka na łące? Zwrócenie uwagi, co można zobaczyć na łące. R. pyta:

 W jaki sposób można spędzać czas na łące? Zachęcanie do wnikliwej obserwacji napotkanych podczas wycieczki roślin i zwierząt.  Poszukiwanie roślin i zwierząt, o których była mowa w przedszkolu. Obserwowanie zachowania owadów, słuchanie wydawanych przez nie odgłosów. Obserwowanie roślin poruszanych wiatrem, rozpoznawanie ich i nazywanie. Zabawy na świeżym powietrzu z wykorzystaniem skakanek, piłki. Skakanki, piłka.

  • III. Zajęcia.
  • Swobodne wypowiedzi dzieci na temat wrażeń z wycieczki. R. pyta:

− Co mu się najbardziej podobało?

 Co je zainteresowało, zdziwiło?

 − Co najbardziej chciałyby zapamiętać?

− Jakiego koloru było na łące najwięcej? Itp.

  • Wyraź  swoje wrażenia i przeżycia za pomocą ekspresji plastycznej – rysowanie łąki na zielonych kartkach pastelami olejnymi. Dla  dziecka: zielone kartki, pastele olejne.
  • Zabawy na łące – rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej.

Podkład stanowi cicho grająca muzyka. Podczas przerwy w muzyce dziecko przesuwa piłkę z poleceniem: przed, za, obok, nad – uniesienie jej w górę.  − Leżenie przodem. Ręce wyciągnięte przed siebie trzymają piłkę.