Odrzechowa, 14.05.2020r.
Temat tygodnia: Łąka w maju.
Temat dnia: Wiosenna łąka.
Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: obserwowanie roślin i zwierząt w naturalnym środowisku, zabawy na świeżym powietrzu.
Przebieg dnia:
- Zajęcia.
- Karta pracy, cz. 4, s. 43. Odszukaj na obrazku ukryte zwierzęta. Nazwij je. Powiedz, dlaczego trudno było je odszukać. Obejrzyj obrazki. Posłuchaj nazw produktów otrzymanych z roślin zielnych.
- Ćwiczenia w liczeniu – utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb. Dla dziecka: kartoniki z liczbami, kartki, mazaki, klej. Dziecko losuje kartoniki z liczbami. Nakleja je na kartkach. Rysuje pod nimi tyle przedmiotów, ile wskazuje liczba.
- Ćwiczenia poranne:
Zabawa orientacyjno-porządkowa Owady na łące. Dziecko porusza się w różnych kierunkach pokoju na palcach, naśladując głosem ciche brzęczenie. Na hasło stop dziecko przykuca – owady odpoczywają na kwiatach. Na hasło ruszamy dziecko ponownie porusza się po pokoju.
Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Bukiety kwiatów. Dziecko spaceruje po łące, co pewien czas schyla się i zrywa kwiatek. Na hasło: Bukiety kwiatów zatrzymuje się i podnosi do góry raz prawą, raz lewą rękę. Prezentuje swój bukiet.
- II.1.Zajęcia.
· Obejrzyj Wędrówki Skrzata Borówki – odc. 3 – Łąka
- https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4
- Wybierz się wspólnie z rodzicem na wycieczkę na łąkę.
Rozmowa przed wycieczką Co nas czeka na łące? Zwrócenie uwagi, co można zobaczyć na łące. R. pyta:
W jaki sposób można spędzać czas na łące? Zachęcanie do wnikliwej obserwacji napotkanych podczas wycieczki roślin i zwierząt. Poszukiwanie roślin i zwierząt, o których była mowa w przedszkolu. Obserwowanie zachowania owadów, słuchanie wydawanych przez nie odgłosów. Obserwowanie roślin poruszanych wiatrem, rozpoznawanie ich i nazywanie. Zabawy na świeżym powietrzu z wykorzystaniem skakanek, piłki. Skakanki, piłka.
- III. Zajęcia.
- Swobodne wypowiedzi dzieci na temat wrażeń z wycieczki. R. pyta:
− Co mu się najbardziej podobało?
Co je zainteresowało, zdziwiło?
− Co najbardziej chciałyby zapamiętać?
− Jakiego koloru było na łące najwięcej? Itp.
- Wyraź swoje wrażenia i przeżycia za pomocą ekspresji plastycznej – rysowanie łąki na zielonych kartkach pastelami olejnymi. Dla dziecka: zielone kartki, pastele olejne.
- Zabawy na łące – rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej.
Podkład stanowi cicho grająca muzyka. Podczas przerwy w muzyce dziecko przesuwa piłkę z poleceniem: przed, za, obok, nad – uniesienie jej w górę. − Leżenie przodem. Ręce wyciągnięte przed siebie trzymają piłkę.