geografia5

Temat: Krajobrazy pustyni gorącej i pustyni lodowej.
Cele: uczniowie dowiedzą się, jakie cechy ma klimat pustyń gorących i lodowych; poznają przykłady występujących tam roślin i zwierząt; zlokalizują na mapie położenie strefy pustyń gorących i lodowych.
1.Lokalizacja na mapie – str. 127 p. i 130p. strefy pustyń gorących i lodowych”przeniesienie ich” na globus.
2. Zapoznanie się z tematem na str. 127-133 – przyglądnięcie się zdjęciom, klimatogramom, mapom, wskazywanie na mapie obiektów, o których mowa w tekście.
W miarę możliwości obejrzenie na you tube filmu o pustyni gorącej i lodowej. https://youtu.be/vF4ygaBxT6U ;https://youtu.be/9Oo-fInwMc8
3. Przepisanie do zeszytu TO NAJWAŻNIEJSZE! str. 133p. Nauczenie się tego!
4. Wykonanie ustnie ćw. 1, 3,4 str. 133p.
5. Wykonanie zad. w z.ćw. 1-5, ze stron 76-78 – odesłanie do oceny
6. Nauczenie się tekstu Zapamiętaj z z. ćw. str.79