Zajęcia dydaktyczne

                                                                                                                                   Odrzechowa, 19.05.2020r.

Temat tygodnia: Święto rodziców.

Temat dnia: Jak nasi rodzice.

Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: określanie wzrostu dzieci,  porównywanie wzrostu dzieci,  rozwijanie sprawności fizycznej.

Przebieg dnia:

  1. Zajęcia.
  2. Karta pracy, cz. 4, s. 46.  Przeczytaj zdania z R. ( lub samodzielnie). Narysuj w odpowiednich ramkach swoją mamę i tatę. Nazwij kwiaty przedstawione na zdjęciach.
  3.  Utrwalanie refrenu piosenki Mój Tata. Nauka kolejnych zwrotek piosenki.

Kto pomoże, kto przytuli, kto wciąż blisko jest,

 kto zawiąże sznurowadło, gdy rozwiąże się? 

Kto zabierze mnie na lody, kto mi kupi psa,

 kto kanapkę najsmaczniejszą do przedszkola da?

 Ref.: Ja i mój tata to super przyjaciele. 

Gdy jesteśmy razem, jest raźniej i weselej.

 Jak tylko potrzebuję,

 to tata obok jest.            bis

 Przyjaciel to prawdziwy – na dobre i na złe.

 2. Gdy mi smutno i gdy czasem płakać mi się chce,

 tata weźmie na kolana i przytuli mnie.

  I tak pięknie opowiada, bajki czyta mi,

 a gdy obok mnie zasypia, mam cudowne sny.

Ref.: Ja i mój tata…

3. Tata uczy mnie, jak dobrze i jak pięknie żyć,

 jak odpowiedzialnym i jak dzielnym dzieckiem być.

 Więc mój tata to najlepszy, najwspanialszy wzór. 

To kolega i przyjaciel – to jest tata mój! 

Ref.: Ja i mój tata…

  • Modelowanie struktury dźwiękowej nazw obrazków.

 Obrazki, kartoniki: czerwone, niebieskie (dla dziecka). Dziecko losuje z koszyka obrazki (po trzy sztuki). Układa pod nimi modele ich nazw. Dzieli nazwy na głoski i porównuje liczbę samogłosek i spółgłosek.

II.1. Zajęcia.

  • Mierzenie wzrostu członków rodziny. Pomoce: miarka.

R. mierzy wysokość ciała dziecka oraz innych członków rodziny za pomocą miarki zawieszonej na ścianie lub zwykłej krawieckiej. W notesie zapisuje wzrost. Potem wymienia osoby, które uważa za wysokie (ich wzrost wykracza poza średnią wysokość 6-latka, która dla dziewczynek wynosi 120 cm, a dla chłopców – 122 cm).

  • Zabawa ruchowa Kto jest wyższy? Kto jest niższy?  

Wspólna zabawa z rodzeństwem Tamburyn. Dzieci poruszają się po sali przy dźwiękach tamburynu. Na przerwę w grze dobierają się parami i porównują swój wzrost. Dźwięki tamburynu zapraszają do ponownego poruszania się po pokoju. Potem dzieci oceniają, kto w parze był wyższy, a kto niższy.

  • Karta pracy, cz. 4, s. 47.

Która z tych osób lub który z tych przedmiotów jest wyższy? Pokoloruj na każdym obrazku ubrań wyższych osób lub przedmiotów. Naklej zdjęcia odpowiednich kwiatów ( odszukane wśród naklejek) według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.

  • Zabawa ruchowo-naśladowcza Jak nasi rodzice.

Dziecko porusza się po pokoju w rytm tamburynu. Na hasło Jak mama naśladuje czynności wykonywane przez mamę. Na hasło Jak tata – czynności wykonywane przez tatę.

  • II.2. Zajęcia.
  • Ćwiczenia gimnastyczne metodą Rudolfa Lababna:

Po kole – na podłodze R. układa koła z bibułki dziecko skacze dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę. 

 Powitania bibułką – dziecko dotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica. 

Jak najwyżej – dziecko wyrzuca bibułkę do góry, obserwuje jej opadanie, i łapie ją tuż nad podłogą.

 Sprytne palce –dziecko  chwyta palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podaje ją sobie do rąk.

  • III. Zajęcia.
  • Karta pracy, cz. 4, s. 48.

Wyklaskuj podany rytm, i powtarzaj tekst za R. Odszukaj wśród naklejek serduszka i naklej je w pustych polach tak, aby poziomo i pionowo były serduszka zwrócone w różnych kierunkach. Rysuj  po śladach Narysuj w każdym z nich małe i duże serduszko.

  • Wypowiedzi dziecka na temat Co lubią moi rodzice?

Wypowiedzi dzieci na temat Co lubią moi rodzice? Dzieci określają, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedzi podają, dzieląc dane słowa na sylaby.

Np.: chłopiec mówi, że jego mama lubi cze-ko-la-dę, a tata cias-to. Pozostałe dzieci syntezują sylaby i podają całe słowa (czekolada, ciasto).

  • Układanie z liter nazw obrazków.

 Dla  dziecka: obrazki, litery z wyprawki. Dzieci losuje obrazki. Układa pod nimi wyrazy z liter – ich nazwy.

  • Dla przypomnienia Alfabetu .  Obejrzyj ALFABET warzywno-owocowy DrobNutki Piosenki DLA DZIECI. https://youtu.be/5IQBQBvgjrg