Poniedziałek 25.05.2020 – Między nami – Między nami w klasie.

1. Edukacja polonistycznaOpowiadanie Zofii Staneckiej „Świnka” formułowanie wniosku na temat postępowania z pożyczonymi rzeczami. Utrwalenie nazw tygodnia.

Posłuchaj opowiadania Z. Staneckiej „Świnka” czytanego przez rodzica– podręcznik, s. 28;
Udziel ustnie odpowiedzi na pytania:
1) Kto jest bohaterem opowiadania?
2) Gdzie ma miejsce ta historia?
3) Dlaczego Julka była zaniepokojona?
4) Kto sprawił przykrość Julce?
5) Co można powiedzieć o Julce?
6) Co sprawiło Julce największą przykrość?
7) Czy nam również jest przykro w takich sytuacjach?

Wykonaj w zeszycie ćwiczeń, zadanie 1  – 4, s. 29;

– ocena zachowania Wojtka – rozmowa rodzica z dzieckiem na temat właściwego zachowania się w sytuacji, gdy chcemy coś od kogoś pożyczyć, zwrócenie uwagi na stan oddawanej rzeczy;

– wspólne ustalenie z rodzicem zasad dotyczących pożyczania:
1) Nigdy nie bierzemy czegoś bez pozwolenia właściciela.
2) Zwracamy się z prośbą o pożyczenie.
3) Dbamy o rzeczy pożyczone.
4) Pamiętamy o terminie oddania pożyczonej rzeczy.
5) Nie przekazujemy pożyczonych rzeczy innym.

– Prawda czy fałsz? -zabawa doskonaląca analizowanie podawanych faktów; rodzic podaje zdania a dziecko ustnie odpowiada:
1) Dzisiaj jest poniedziałek.
2) Po wtorku zawsze jest środa.
3) Tydzień ma 8 dni.
4) Najkrótszy tydzień ma 5 dni.
5) Do szkoły przychodzimy 5 razy w tygodniu.

Przeczytaj na głos wiersz „Tydzień w szkole” z odpowiednią intonacją – podręcznik s 29 odpowiedz na pytanie 2 i 3
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń, s. 30;

2. Edukacja matematycznaRozwiązywanie zadań o nietypowej konstrukcji.. Doskonalenie umiejętności matematycznych.
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń s. 52-53;

3. Edukacja plastycznamalowanie farbami na kamieniach – kształt i barwa.

Poszukaj kamyków w różnym kształcie, i spróbuj je pomalować – oto kilka propozycji;