1. Edukacja polonistyczna – Wprowadzenie dwuznaku dż.
Przeczytaj tekst z podręcznika s. 32 i 33, odszukaj wyrazy z dż i przepisz je do zeszytu.
W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadania 1 – 5 s. 33 i 34
2. Edukacja społeczna – Odpowiedzi na pytania do tekstu „Nagła sprawa”. Ocena zachowania bohaterki tekstu. Kształtowanie postawy uwzględniającej w życiu codziennym status ekonomiczny rodziny.
Głośno przeczytaj tekst „Nagła sprawa” z podręcznika, s. 34;, udziel (ustnie) odpowiedzi na pytania: Kto występuje w opowiadaniu? Gdzie ma miejsce opisana historia? Co się wydarzyło w rodzinie Gabrysi? Jak próbowano rozwiązać problem zepsutej pralki? Jak go rozwiązano? Czy łatwo w dzisiejszych czasach żyć bez pralki? Jakie inne urządzenia domowe ułatwiają ludziom życie? Które z tych przedmiotów są niezbędne i dlaczego?
– rozmowa rodzica z dzieckiem na temat sytuacji, kiedy musimy zrezygnować z jakiejś przyjemności dla dobra innych (odwoływanie się do doświadczeń dziecka i sytuacji finansowej rodziny);
– odczytanie dialogu między tatą i sprzedawcą z podziałem na role; ustalenie, ile osób może brać udział w dialogu – podręcznik, s. 35;
Wykonaj zadania 1 -2 w zeszycie ćwiczeń s. 35 (pisanie czasowników z „nie”).
3. Wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna 1-3 – Chodzenie na czworakach, rzuty do celu.
Czworakowanie, rzuty do celu i na odległość: podrzucanie woreczków, małych maskotek i łapanie ich nad głową, celowanie do kosza, rzuty do obręczy utworzonej z rąk rodzica.