1. Edukacja polonistyczna – Jak dbać o książki? – rozmowa na podstawie opowiadania Wojciecha Widłaka „Rozmowa książek” i własnych doświadczeń. Rola wykrzyknika w zdaniach rozkazujących.
Przeczytaj tekst „Rozmowa książek” – podręcznik s. 40 i 41, odpowiedz na pytania do tekstu.
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń s. 38
2. Edukacja społeczna – Czytały go wasze prababcie – zbieranie informacji o „Świerszczyku”
Rozwiąż zagadkę – Co to za miejsce?
W labiryntach szkolnych korytarzy
Gdzieś książka cicho marzy,
Że przyjdziesz, by ją przeczytać.
O, już cię wita!
Czasopismo, co to takiego?
– informacja przekazana przez rodzica na temat czasopism i terminów związanych z czasopiśmiennictwem
Prasa to ogół gazet i czasopism.
Gazety ukazują się codziennie, a czasopisma z różną częstotliwością (tygodnik, dwutygodnik, miecznik, kwartalnik).
Są czasopisma, które lubi większość z nas, ale niektóre zainteresują tylko wybranych czytelników, np. hodowców psów, koni, informatyków, miłośników mody itp.
Masz ochotę? Pooglądaj proponowane filmy:
Głośno przeczytaj zdania z podręcznika s. 44 i 45, „Rodzinny Świerszczyk”
(„Świerszczyk” jest najstarszym w Europie czasopismem dla dzieci. Ukazuje się nieprzerwanie od 1945 roku. Gdy porozmawiacie o nim w domu, z pewnością okaże się, że czytali go już wasi rodzice, babcie, a nawet prababcie. Nazwę wymyśliła Ewa Szelburg-Zarembina, a pierwszy portret Świerszcza stworzył Jan Marcin Szancer. Najwcześniejsze numery ukazywały się w wersji czarno-białej, ale stopniowo pismo nabierało kolorów. „Świerszczyk” urodził się w Łodzi, a teraz mieszka w Warszawie.);
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń s. 40 – 41
3. Wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna 1-3 – Zabawy podwórkowe dawniej i dziś.
Porozmawiaj z rodzicem lub dziadkami o dawnych grach i zabawach podwórkowych – porównaj je z dzisiejszymi.