Odrzechowa, 10.06.2020r.
Temat dnia: Na zawsze zapamiętasz.
Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: utrwalanie melodii i tekstu piosenki, rozwijanie koncentracji uwagi podczas działań, rozwijanie sprawności manualnej, dzielenie się wspomnieniami ze swojego pobytu w przedszkolu.
Przebieg dnia:
- Zajęcia.
- Utrwalanie piosenki Na zawsze zapamiętasz.
- Karta pracy, cz. 4, s. 75.
Przeczytaj tekst wyrazowo-obrazkowego o wakacjach.Grupa 6- latków samodzielnie, grupa 5- latków z pomocą rodzica. Dokończ rysować i kolorować kredki według wzoru (rytmu).
- Zabawa Wakacje.
Dla dziecka: kartka, kredki. Narysuj w prawym górnym rogu kartki słoneczka, z jednoczesnym wypowiadaniem zdania: Wakacje muszą być słoneczne. Narysuj w lewym dolnym rogu kartki kwiatka i wypowiedz zdania: Wakacje muszą być pachnące. Narysuj w lewym górnym rogu kartki lody i wypowiedz zdania: Wakacje muszą być słodkie. Narysuj w ostatnim, pustym rogu kartki skrzynię i wypowiedz zdania: Wakacje muszą być tajemnicze. Określ, który to róg. Narysuj na środku kartki siebie na wakacjach.
- Gra losowa z zastosowaniem kostki – Zapłata. Wspólna zabawa z rodzeństwem.
Patyczki lub inne drobne przedmioty (po 12 dla każdego dziecka), kostka do gry. Dzieci otrzymują po 12 patyczków lub innych drobnych przedmiotów, które będą stanowiły pieniądze w grze. Kolejno rzucają kostką. Jeżeli kostka wskaże jedynkę, muszą zapłacić swojemu sąsiadowi po prawej stronie jeden patyczek, jeżeli dwójkę – płacą sąsiadowi po lewej stronie. W przypadku trójki i czwórki dzieci wpłacają po jednym patyczku do kasy na środku koła. Jeśli kostka wskaże piątkę, zabierają z kasy jeden patyczek, a jeśli szóstkę – dwa patyczki. To dziecko, które nie ma już żadnych pieniędzy, nie rzuca kostką, dopóki ich nie otrzyma. Wygrywa osoba, której został w ręce choć jeden patyczek.
- Ćwiczenia poranne: Bębenek.
Zabawa orientacyjno-porządkowa Samochody. Dziecko biega w różnych kierunkach, naśladując rękami poruszanie kierownicą. Wydaje odgłosy poruszającego się samochodu: brr, brr lub brum, brum. Na sygnał – uderzenie w bębenek – zatrzymuje się i trąbi: pi, pi, pi. Dwa uderzenia są sygnałem do ponownego poruszania się.
Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Trawa i chmury. Na hasło: Trawa, dziecko przykuca; na hasło: Chmury, staje na palcach, wyciąga ręce w górę i porusza nimi w prawo i w lewo – naśladuje chmury płynące po niebie.
Ćwiczenie tułowia – skręty – Śledzimy lot samolotu. Dziecko siedzi skrzyżnie. Jedną rękę ma na kolanach, a z drugiej tworzą daszek nad oczami. Wykonuje skręt tułowia i głowy uniesionej do góry w jedną, a następnie w drugą stronę – obserwuje lot samolotu.
Ćwiczenie równowagi – Rysujemy koła. Dziecko, w staniu na jednej nodze, rysuje stopą w powietrzu małe koła i duże koła. Ćwiczenie wykonuje raz jedną, raz drugą nogą
- II.1.Zajęcia.
- Ćwiczenia ruchowe przy akompaniamencie instrumentu.
Dowolny instrument perkusyjny. Marsz, skoki obunóż, przeskoki z nogi na nogę, krok dostawny w wyznaczonych przez R. kierunkach, utrwalanie dowolnie wybranych elementów figur tanecznych wprowadzonych podczas nauki tańców.
- Zabawa w kole – Pożegnanie.
Dzieci zajmuje miejsce na okręgu. Maszeruje i śpiewa refren piosenki Na zawsze zapamiętasz a cappella. Dziecko recytuje wierszyk Bożeny Formy, wstawiając do niego imię dziecka.
Żegnamy dzisiaj Anię,
lecz wszyscy pamiętamy
– Ania jest wspaniała,
bardzo ją kochamy.
Lub
Żegnamy dziś Macieja,
lecz wszyscy pamiętamy
– Maciej jest wspaniały,
bardzo go kochamy.
- II.2.Zajęcia.
- Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu – rysunek.
Zabawa Dokończ zdania. R. rozpoczyna zdania, a dziecko je kończy. Np.: W przedszkolu lubiłem/ lubiłam… W przedszkolu nie lubiłem/nie lubiłam… W przedszkolu czułem się/czułam się… Wypowiadanie się dziecka na temat: Co najbardziej podobało mi się (wśród zdarzeń w ciągu roku) w przedszkolu. Zdjęcia, obrazki. R. pokazuje zdjęcia zrobione podczas uroczystości, ciekawych zajęć w przedszkolu. Dziecko ogląda je, wspomina. Wypowiada się swobodnie na temat.
- Karta pracy, cz. 4, s. 76 (dla każdego dziecka). Narysuj to, co najbardziej podobało ci się w przedszkolu. Popatrz na obrazki. Wskaż je zgodnie z kolejnością pór roku.
- Zabawy na świeżym powietrzu.
- III. Zajęcia.
- Karta pracy, cz. 4, s. 77. Przeczytaj tekst . Rozmowa na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu.
- Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 80. Ćwiczenia w czytaniu. Przeczytaj tekst. Grupa 6- latków.
- Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 80. Grupa 5- latków. Rysuj po śladach.
- Zabawa orientacyjno-porządkowa Okręty na morzu. Zaproś do zabawy rodzeństwo.
Klocki, kolorowe krążki, chorągiewki: zielona, żółta, czerwona. W pokoju są rozłożone klocki i krążki – to skały podwodne na morzu. Dziecko jest statkiem. Stoi w rozsypce, jedno jest strażnikiem. Strażnik daje znak zieloną chorągiewką do wypłynięcia w morze. Wszystkie statki pływają swobodnie – dzieci biegają. Żółta chorągiewka oznacza niebezpieczeństwo – trzeba zwolnić oraz uważnie omijać skały podwodne – dzieci chodzą ostrożnie. Na podniesienie czerwonej chorągiewki ustaje ruch. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie, zmieniając kolory chorągiewek.