Zajęcia dydaktyczne

                                                                                                                                    Odrzechowa, 10.06.2020r.

Temat dnia: Na zawsze zapamiętasz.

Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: utrwalanie melodii i tekstu piosenki,  rozwijanie koncentracji uwagi podczas działań,  rozwijanie sprawności manualnej,  dzielenie się wspomnieniami ze swojego pobytu w przedszkolu.

Przebieg dnia:

  1. Zajęcia.
  2. Utrwalanie piosenki Na zawsze zapamiętasz.
  3. Karta pracy, cz. 4, s. 75.

Przeczytaj tekst wyrazowo-obrazkowego o wakacjach.Grupa 6- latków samodzielnie, grupa 5- latków z pomocą rodzica.  Dokończ rysować i kolorować kredki według wzoru (rytmu).

  • Zabawa Wakacje.

Dla dziecka: kartka, kredki. Narysuj w prawym górnym rogu kartki słoneczka, z jednoczesnym wypowiadaniem zdania: Wakacje muszą być słoneczne. Narysuj w lewym dolnym rogu  kartki kwiatka i wypowiedz zdania:  Wakacje muszą być pachnące. Narysuj w lewym górnym rogu kartki lody                        i wypowiedz zdania: Wakacje muszą być słodkie. Narysuj w ostatnim, pustym rogu kartki skrzynię               i wypowiedz zdania: Wakacje muszą być tajemnicze. Określ, który to róg. Narysuj  na środku kartki siebie na wakacjach.

  • Gra losowa z zastosowaniem kostki – Zapłata.  Wspólna zabawa z rodzeństwem.

Patyczki lub inne drobne przedmioty (po 12 dla każdego dziecka), kostka do gry. Dzieci otrzymują po 12 patyczków lub innych drobnych przedmiotów, które będą stanowiły pieniądze w grze. Kolejno rzucają kostką. Jeżeli kostka wskaże jedynkę, muszą zapłacić swojemu sąsiadowi po prawej stronie jeden patyczek, jeżeli dwójkę – płacą sąsiadowi po lewej stronie. W przypadku trójki i czwórki dzieci wpłacają po jednym patyczku do kasy na środku koła. Jeśli kostka wskaże piątkę, zabierają z kasy jeden patyczek, a jeśli szóstkę – dwa patyczki. To dziecko, które nie ma już żadnych pieniędzy, nie rzuca kostką, dopóki ich nie otrzyma. Wygrywa osoba, której został w ręce choć jeden patyczek.

  • Ćwiczenia poranne: Bębenek.

 Zabawa orientacyjno-porządkowa Samochody. Dziecko biega w różnych kierunkach, naśladując rękami poruszanie kierownicą. Wydaje odgłosy poruszającego się samochodu: brr, brr lub brum, brum. Na sygnał – uderzenie w bębenek – zatrzymuje się i trąbi: pi, pi, pi. Dwa uderzenia są sygnałem do ponownego poruszania się.

 Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Trawa i chmury. Na hasło: Trawa, dziecko przykuca; na hasło: Chmury, staje na palcach, wyciąga ręce w górę i porusza nimi w prawo i w lewo – naśladuje chmury płynące po niebie.

 Ćwiczenie tułowia – skręty – Śledzimy lot samolotu. Dziecko siedzi skrzyżnie. Jedną rękę ma na kolanach, a z drugiej tworzą daszek nad oczami. Wykonuje skręt tułowia i głowy uniesionej do góry w jedną, a następnie w drugą stronę – obserwuje lot samolotu.

Ćwiczenie równowagi – Rysujemy koła. Dziecko, w staniu na jednej nodze, rysuje stopą w powietrzu małe koła i duże koła. Ćwiczenie wykonuje raz jedną, raz drugą nogą

  • II.1.Zajęcia.
  • Ćwiczenia ruchowe przy akompaniamencie instrumentu.

 Dowolny instrument perkusyjny. Marsz, skoki obunóż, przeskoki z nogi na nogę, krok dostawny w wyznaczonych przez R. kierunkach, utrwalanie dowolnie wybranych elementów figur tanecznych wprowadzonych podczas nauki tańców. 

  • Zabawa w kole – Pożegnanie.

Dzieci zajmuje miejsce na okręgu. Maszeruje i śpiewa refren piosenki Na zawsze zapamiętasz a cappella. Dziecko  recytuje wierszyk Bożeny Formy, wstawiając do niego imię dziecka.

 Żegnamy dzisiaj Anię,

 lecz wszyscy pamiętamy

– Ania jest wspaniała,

 bardzo ją kochamy.

 Lub

 Żegnamy dziś Macieja,

 lecz wszyscy pamiętamy

 – Maciej jest wspaniały,

bardzo go kochamy.

  • II.2.Zajęcia.
  • Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu – rysunek. 

 Zabawa Dokończ zdania. R. rozpoczyna zdania, a dziecko je kończy. Np.: W przedszkolu lubiłem/ lubiłam… W przedszkolu nie lubiłem/nie lubiłam… W przedszkolu czułem się/czułam się…  Wypowiadanie się dziecka na temat: Co najbardziej podobało mi się (wśród zdarzeń w ciągu roku) w przedszkolu. Zdjęcia, obrazki. R. pokazuje zdjęcia zrobione podczas uroczystości, ciekawych zajęć w przedszkolu. Dziecko ogląda je, wspomina. Wypowiada się swobodnie na temat.

  • Karta pracy, cz. 4, s. 76 (dla każdego dziecka). Narysuj to, co najbardziej podobało ci się w przedszkolu. Popatrz na obrazki.  Wskaż je zgodnie z kolejnością pór roku.
  • Zabawy na świeżym powietrzu.
  • III. Zajęcia.
  • Karta pracy, cz. 4, s. 77. Przeczytaj  tekst . Rozmowa na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu.
  • Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 80. Ćwiczenia w czytaniu. Przeczytaj tekst. Grupa 6- latków.
  • Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 80. Grupa 5- latków. Rysuj po śladach.
  • Zabawa orientacyjno-porządkowa Okręty na morzu. Zaproś do zabawy rodzeństwo.

 Klocki, kolorowe krążki, chorągiewki: zielona, żółta, czerwona. W pokoju są rozłożone klocki i krążki – to skały podwodne na morzu. Dziecko jest statkiem. Stoi w rozsypce, jedno jest strażnikiem. Strażnik daje znak zieloną chorągiewką do wypłynięcia w morze. Wszystkie statki pływają swobodnie – dzieci biegają. Żółta chorągiewka oznacza niebezpieczeństwo – trzeba zwolnić oraz uważnie omijać skały podwodne – dzieci chodzą ostrożnie. Na podniesienie czerwonej chorągiewki ustaje ruch. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie, zmieniając kolory chorągiewek.