Zajęcia dydaktyczne

                                                                                                                                    Odrzechowa, 24.06.2020r.

Temat tygodnia:

Temat dnia: Co można zrobić z papierem?

Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: wdrażanie do poszanowania ludzi wykonujących różne zawody,  pobudzanie ciekawości poznawczej.

Przebieg dnia:

I.Zajęcia.

  • Zabawa głosowa „Tuba”.

R. mówi wybrane przez siebie słowo przez tubę – rolkę po papierze toaletowym. Dziecko opisuje, co stało się z głosem i jaki jest efekt. Następnie samo może próbować wypowiadać w ten sposób słowa.

Środki dydaktyczne: Rolka po papierze toaletowym.

  • Zabawa plastyczno-techniczna „Lornetki”.

Dziecko w dowolny sposób ozdabia obie rolki i je skleja. Z pomocą rodzica przyczepia do lornetki sznurek.

Środki dydaktyczne: dwie rolki po papierze toaletowym, sznurek długości ok. 50 cm, kredki, klej, zszywacz.

  • Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem papierowych pasków. Kilka stron z gazet.

 R. prosi, aby każde dziecko wydarło sobie pasek z gazety. Następnie dzieci siadają w kole i dmuchają na pasek z gazety z różnym natężeniem.

II.1. Zajęcia.

  • Opracowanie pytań do eksperta.

Karta i długopis. R. pyta o to, czy dziecko wie, jak się nazywa osoba, która wywozi śmieci i dlaczego jej praca jest ważna dla otoczenia. Następnie dziecko dyktuje R. swoje pytania, które chcieliby zadać ekspertowi.

II.2. Zajęcia.

Co można zrobić z papierem? – zabawy badawcze.

  • Zapoznanie z papierem o różnej fakturze.

Rodzic rozkłada przed dzieckiem przedmioty z różnego papieru. Dziecko dotyka papier i przedmioty wykonane z niego. Określa, jaki w dotyku jest papier. Rodzic pyta: Czy każdy papier jest taki sam? Gdzie spotykamy produkty z papieru (np.: zeszyty, książki)?

Środki dydaktyczne: kartka z bloku technicznego, kartka z bloku rysunkowego, strona z gazety czarno-białej i kolorowej, tektura, ulotka reklamowa, papierowy talerzyk, pudełko z papieru, papier śniadaniowy.

  • Zabawa ruchowa z wykorzystaniem gazet Bawimy się w kałużach. Duże kartki z gazet dla dziecka i R. Dziecko dostaje od R. kartki – kałuże, które są rozłożone w różnych miejscach w pokoju.  Na sygnał R. – delikatne stuknięcie w gazetę – dziecko omijają kałuże, skacze przez nie lub do nich wskakuje. 
  • III.Zajęcia.

Praca plastyczna „Postać z gazety”.

Dziecko rysuje twarz człowieka, następnie dokleja pozostałe elementy wycięte z gazet.

Środki dydaktyczne: Gazety z różnorodnie ubranymi postaciami, nożyczki, kleje, kredki.