Odrzechowa, 25.06.2020 r.
Temat dnia: Nasze Ekozabawki
Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: uporządkowanie wiedzy na temat ekologii i recyklingu, rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy i planowania.
Przebieg dnia:
I.Zajęcia.
• Ćwiczenia oddechowe Plastelinowy labirynt. Dla dziecka: kartka z bloku technicznego, plastelina, mała kulka z papieru. Dziecko tworzy z plasteliny ściany prostego labiryntu, a następnie wrzuca do niego kulkę i za pomocą dmuchania próbuje ją wydostać.
II.Zajęcia
- Nasze ekozabawki.
Instrumenty wykonane przez dzieci, siatkowe kamizelki, lornetki z rolek po papierze toaletowym. Dziecko obserwuje pokój przez lornetkę, a następnie śpiewa ulubioną piosenkę w sposób ustalony przez R.), akompaniując sobie na instrumentach, które sam wykonał. Dziecko jest ubrane w siatkową kamizelkę i ma ze sobą lornetkę.
- Sprawdzenie wiedzy na temat ekologii na podstawie siatki pytań. Siatka pytań.
R. zadaje pytania z siatki pytań i porównuje je z wcześniejszymi odpowiedziami dziecko:
− Co to jest ekologia? Instrumenty zostały wykonane podczas trzeciego dnia projektu, również siatkowe kamizelki a lornetki podczas czwartego dnia.
− Po czym poznać, że coś jest ekologiczne?
− Co już wiecie o ekologicznych przedmiotach?
• Podsumowanie wiedzy – quiz ekologiczny. Kartki: zielone i czerwone, koło dla dziecka. R. zadaje pytania, a dziecko udziela odpowiedzi twierdzących (zielone kółko) lub zaprzeczających (czerwone kółko). R. pyta:
− Czy wszystkie śmieci wrzucamy do jednego pojemnika?
− Czy dzięki recyklingowi można dać drugie życie wykorzystanym już raz przedmiotom?
− Czy łatwo jest podrzeć mokrą tekturę?
− Czy do zbierania śmieci mogą się przydać rękawiczki ochronne?
− Jeśli w pobliżu nie ma pojemników do segregowania odpadów, wrzucamy je do kosza?
− Czy instrumenty muzyczne mogą być wykonane z materiałów odpadowych?
- Wykonanie wspólnie z rodzicem ekostworka. Kilka kartonów, klej, gazety, plastikowe butelki, plastikowe korki, plastelina, opakowania po produktach spożywczych, rolki po papierze toaletowym. Rodzic wspólnie z dzieckiem tworzy grupowego ekostworka z dostępnych materiałów.
- Zabawy na świeżym powietrzu.
Spacer – przytulanie się do drzew. Podczas spaceru dziecko znajduje drzewa, do których się przytula. • Zabawa orientacyjno-porządkowa Z przyrodą za pan brat. Dziecko porusza się po ogrodzie w dowolny sposób (spaceruje, biega, itp.). Kiedy R. klaśnie w dłonie, musi znaleźć się przy dowolnym elemencie przyrody (np. drzewo, kwiat).
III. Zajęcia.
- Masażyk relaksacyjny z wykorzystaniem piórek i waty.
Nagranie z odgłosami natury (internet), sztuczne piórka, kulki z waty, szorstka część gąbki. Dziecko podczas słuchania muzyki, dotyka swoje przedramiona różnymi rodzajami materiałów i potem opowiadają o swoich wrażeniach.
Kochane Dzieci
Wszystkim
przedszkolakom i starszakom życzę wspaniałych, bezpiecznych i roześmianych
wakacji, udanego wypoczynku, samych słonecznych dni. Niech ten letni czas będzie
pełen niezapomnianych wrażeń i bajkowych przygód.
Życzę wszystkim starszakom, aby ich dalsza droga naznaczona była sukcesami, samymi dobrymi chwilami, aby w swojej pamięci zachowały wspomnienia z lat przedszkolnych, a przyjaźnie jakie tutaj nawiązały pozostały na resztę ich życia.
Mam nadzieję, że będziecie miło wspominać te wspólnie spędzone chwile. Było wiele zabawy i nauki, mnóstwo wspaniałych chwil. Przedszkole stało się dla Was drugim domem.
Dziękujemy Wam drodzy Rodzice za wspaniałą, owocną współpracę, za angażowanie się w życie przedszkola i naszej grupy.