Zajęcia dydaktyczne

                                                                                                                                   Odrzechowa, 25.06.2020 r.

Temat dnia: Nasze Ekozabawki

Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: uporządkowanie wiedzy na temat ekologii i recyklingu, rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy i planowania.

Przebieg dnia:

I.Zajęcia.

• Ćwiczenia oddechowe Plastelinowy labirynt. Dla dziecka: kartka z bloku technicznego, plastelina, mała kulka z papieru. Dziecko tworzy z plasteliny ściany prostego labiryntu, a następnie wrzuca do niego kulkę i za pomocą dmuchania próbuje ją wydostać.

II.Zajęcia

  • Nasze ekozabawki.

Instrumenty wykonane przez dzieci, siatkowe kamizelki, lornetki z rolek po papierze toaletowym. Dziecko obserwuje pokój przez lornetkę, a następnie śpiewa ulubioną piosenkę w sposób ustalony przez R.), akompaniując sobie na instrumentach, które sam wykonał. Dziecko jest ubrane w siatkową kamizelkę i ma ze sobą lornetkę.

  • Sprawdzenie wiedzy na temat ekologii na podstawie siatki pytań. Siatka pytań.

 R. zadaje pytania z siatki pytań i porównuje je z wcześniejszymi odpowiedziami dziecko:

 − Co to jest ekologia? Instrumenty zostały wykonane podczas trzeciego dnia projektu, również siatkowe kamizelki a lornetki podczas czwartego dnia.

 − Po czym poznać, że coś jest ekologiczne?

− Co już wiecie o ekologicznych przedmiotach?

 • Podsumowanie wiedzy – quiz ekologiczny. Kartki: zielone i czerwone, koło dla dziecka. R. zadaje pytania, a dziecko udziela odpowiedzi twierdzących (zielone kółko) lub zaprzeczających (czerwone kółko).  R. pyta:

 − Czy wszystkie śmieci wrzucamy do jednego pojemnika?

 − Czy dzięki recyklingowi można dać drugie życie wykorzystanym już raz przedmiotom?

− Czy łatwo jest podrzeć mokrą tekturę?

− Czy do zbierania śmieci mogą się przydać rękawiczki ochronne?

 − Jeśli w pobliżu nie ma pojemników do segregowania odpadów, wrzucamy je do kosza?

 − Czy instrumenty muzyczne mogą być wykonane z materiałów odpadowych?

  • Wykonanie wspólnie z rodzicem ekostworka. Kilka kartonów, klej, gazety, plastikowe butelki, plastikowe korki, plastelina, opakowania po produktach spożywczych, rolki po papierze toaletowym. Rodzic wspólnie z dzieckiem tworzy grupowego ekostworka z dostępnych materiałów.
  • Zabawy na świeżym powietrzu.

Spacer  –  przytulanie się do drzew. Podczas spaceru dziecko znajduje drzewa, do których się przytula. • Zabawa orientacyjno-porządkowa Z przyrodą za pan brat. Dziecko porusza się po ogrodzie w dowolny sposób (spaceruje, biega, itp.).  Kiedy R. klaśnie w dłonie, musi znaleźć się przy dowolnym elemencie przyrody (np. drzewo, kwiat).

III. Zajęcia.

  • Masażyk relaksacyjny z wykorzystaniem piórek i waty.

 Nagranie z odgłosami natury (internet), sztuczne piórka, kulki z waty, szorstka część gąbki. Dziecko podczas słuchania muzyki, dotyka swoje przedramiona różnymi rodzajami materiałów i potem opowiadają o swoich wrażeniach.

Kochane Dzieci
Wszystkim przedszkolakom i starszakom życzę wspaniałych, bezpiecznych i roześmianych wakacji, udanego wypoczynku, samych słonecznych dni. Niech ten letni czas będzie pełen niezapomnianych wrażeń i bajkowych przygód.

Życzę wszystkim starszakom, aby ich dalsza droga naznaczona była sukcesami, samymi dobrymi chwilami, aby w swojej pamięci zachowały wspomnienia z lat przedszkolnych, a przyjaźnie jakie tutaj nawiązały pozostały na resztę ich życia.

Mam nadzieję, że będziecie miło wspominać te wspólnie spędzone chwile. Było wiele zabawy  i nauki, mnóstwo wspaniałych chwil. Przedszkole stało się dla Was drugim domem.

Dziękujemy Wam drodzy Rodzice za wspaniałą, owocną współpracę, za angażowanie się w życie przedszkola i naszej grupy.