Zajęcia dydaktyczne

                                                                                                                     Odrzechowa, 26.03.2020r.

Temat tygodnia: Wiosenne przebudzenie

Temat dnia: Wiosna na łące

 Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu : dziecko przelicza w zakresie 10, rozwijanie sprawności fizycznej.

I. Nauka pierwej zwrotki i refrenu piosenki Maszeruje wiosna

Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą, mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

ref: Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło,
lecą i świergocą
głośno i wesoło.

  • Karty pracy, cz. 3, str. 54.

Zaznaczenie  drogi Ady i Olka do kwiatów. Nazywanie ich . Rysuj kwiaty po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

  • Ćwiczenia poranne : Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Przenosimy skrzynie z warzywami”Dziecko stoi w rozkroku, wykonuje skłony w przód- podnoszenie ciężaru
    oraz skręty w prawo i w lewo- przenoszenie ciężaru na samochody.

II.1. Zadania  matematyczne Motyle i kwiaty. Przeliczanie w zakresie 10.

Pomoce np. liczmany, klocki.

  • Rozwiąż działanie :

Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki, następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek zakwitło na łące?

 Dzieci układają działanie : 2 + 3 = 5, odczytują je i odpowiadają na pytanie.

 Tak samo postępują przy kolejnych zadaniach.

Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?

W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyleciało jeszcze 6 motylków. Ile motylków fruwa teraz nad łąką?

Na kwiatach siedziało 10 motylków cytrynków. 3 motylki odfrunęły. Ile motylków zostało?

  • Karty pracy, cz. 2 litery i liczby, str. 44.

Pokoloruj odpowiednią liczbę kartek pod cyfrą.

  • Karty pracy, cz. 2 litery i liczby, str. 45.

Wypełnij tabelę według wzoru. Odszukaj wśród naklejek wybrane elementy i naklej je w odpowiednich miejscach. W pozostałych polach dorysuj odpowiednią liczbę figur.

  • Karty pracy, cz. 3, str. 55.

Obejrzyj obrazki.Przedstaw sytuacje za pomocą liczmanów lub klocków. Odpowiedz na pytania.

Powiedz, ile było krokusów. Ile krokusów zwiędło? Ile pozostało?

Powiedz, ile wróbli siedzi na gałęzi. Ile wróbli leci? Ile jest wszystkich wróbli na obrazku?

Powiedz, ile było pszczół. Ile odleciało? Ile pozostało ?

Rysuj po śladzie drogę pszczoły do ula.

2. Zabawa ruchowa Mieszkańcy łąki : mająca na celu zapoznanie dzieci ze zwierzętami, które można zobaczyć na łące wiosną (bocian, żaba, ślimak, motyl, biedronka). Każde dziecko odnajduje  wśród  swoich zabawek tych zwierząt, nazywa je i naśladuje odgłosów ( żaba, bocian) i gestów ( biedronka, ślimak, motyl).

III. Zabawa  kwiatek rośnie- kształtująca postawę ciała.

Dziecko przykuca, głowę wtula w ramiona. Dziecko powoli się podnosi, aż do pozycji stojącej, wyciąga ręce do góry. Czynność powtarza 3 razy.

.