Zajęcia dydaktyczne

                                                                                                                                    Odrzechowa, 01.04.2020r.

Temat tygodnia: Wiosenne powroty

Temat dnia: Zadania o ptakach

Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: dodawania i odejmowania w zakresie 10, układania działań o podobnych działań, rozwijanie sprawności fizycznej.

Przebieg dnia:

I. Zajęcia

  • Zabawa twórcza – Ptaki z figur.

Pomoce: klocki.

Dziecko układa z klocków w kształcie figur geometrycznych wymyślone przez siebie ptaki. Przelicza, ile klocków z kształcie danych figur zostało użytych.

  • Karta pracy, cz.3, s.63.

Opowiedz historyjkę o wildze. Rysuj po śladzie  drogę kukułki do gniazda wilgi. Czy kukułka ma swoje gniazdo?

  • Ćwiczenia poranne.

Zabawa orientacyjno- porządkowa Obserwujemy powracające ptaki.

Dziecko spaceruje po pokoju. Na hasło: Skowronek, zatrzymuje się, kładzie się na brzuchu, podnosi łokcie na podłogę, naśladuje obserwowanie ptaka przez lornetkę.

Zabawa orientacyjno- porządkowa Oglądamy przebiśniegi.

Dziecko spaceruje po pokoju. Na hasło: Przebiśnieg, wykonuje przysiad i patrzy na podłogę –przygląda się kępce przebiśniegów wyglądających spod śniegu.

– Zabawa Uciekaj! Pada deszcz.

Dziecko spaceruje po pokoju. Na hasło: Deszcz, dziecko ucieka w wyznaczone mu miejsce w domu.

– Marsz przy wybranej piosence.

II.1. Zajęcia.

  • Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.

Pomoce: klocki, liczmany.

Dziecko wybiera sobie 10 klocków. R. podaje zadania, a dziecko stara się je rozwiązać, dokładając klocki lub je odkładając.

– Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dziecko układa przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dziecko dokłada jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?

Dziecko liczy klocki i podaje ich liczbę, odpowiadając na pytanie.

– Dziecko układa działanie: 7 + 3 = 10 i odpowiada na pytanie.

– Na drzewie było 8 gołębi. (Dziecko układa przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwa 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?

Dziecko liczy pozostałe klocki i odpowiada na pytanie.

– Dziecko układa działanie: 8 – 8 = 0 i odpowiada na pytanie. W ten sposób dziecko rozwiązuje podobne zadania.

  • Karta pracy, Nowe przygody Olka I Ady. Litery i liczby, cz.2, s. 56.

Obejrzyj obrazki. Ułóż do nich zadania. Wpisz odpowiednie liczby.

  • Karta pracy, Nowe przygody Olka I Ady. Litery i liczby, cz.2, s. 57.

Przeczytaj zadania. Wykonaj do nich rysunki i wpisz odpowiednie liczby.

  • Karta pracy, Nowe przygody Olka I Ady. Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia., s. 65. Grupa 5- latków.

Pokoloruj  jajka.

  • Ćwiczenia gimnastyczne. Rozwijanie świadomości własnego ciała.

Wirujący bączek – dziecko ślizga się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.

Chowamy sięw siadzie, przyciąga kolana do głowy, chowa głowę; rozprostowuje się do pozycji leżącej.

Gorąca podłoga – biega z wysokim unoszeniem kolan.

Na szczudłach – chodzi na sztywnych nogach.

Ugniatamy podłogę – w leżeniu na plecach, wciska wszystkie części ciała w podłogę. Zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu.

– Zabawy na świeżym powietrzu . Spacer w pobliżu domu w poszukiwaniu ptaków. Dziecko obserwuje otoczenie, wypatrując ptaków. Obserwuje ich zachowanie. Nazywa je (samodzielnie lub z pomocą R.).

Zabawa ruchowa – Wróbelki i kot. Dziecko jest wróbelkiem. Swobodnie biega po wyznaczonym miejscu ogrodu, machając rękami jak skrzydłami. Na hasło: Idzie kot, dziecko jak najszybciej musi przykucnąć w wyznaczonym miejscu. Hasło: Kota nie ma, jest sygnałem do ponownego swobodnego poruszania się.

III. Zajęcia.

  • Karta pracy, cz. 3, s. 64.

Pokoloruj czajkę według wzoru. Przeczytaj z rodzicem ( lub samodzielnie) nazwy części jej ciała. Dorysuj tyle jajek, żeby w każdym polu było ich dziesięć.

  • Utrwalanie pierwszej zwrotki i refrenu piosenki Wołanie wiosny. Nauka kolejnych zwrotek.

I.Dzisiaj w drodze do  przedszkola  

 już zielone były pola,

a bociany klekotały,    

 bo na  łąkę przyleciały.        

Ref.: Zielona wiosenka nas woła,   

zielona panienka wesoła.

W oczy świeci nam

złotym słońcem. (2x)

II. Na gałązkach pierwsze pąki,

a na pąkach pierwsze bąki.

Żabki skaczą, a skowronek

 śpiewa jak srebrzysty dzwonek.

 Ref.: Zielona wiosenka…

III. Na spacerze zobaczymy,

czy już nigdzie nie ma zimy.

 Teraz wiosna rządzić będzie,

z czego bardzo się cieszymy!