Zajęcia dydaktyczne

                                                                                                                                    Odrzechowa, 12.05.2020r.

Temat tygodnia: Łąka majowa.

Temat dnia: Motyle i kwiaty.

Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: zapoznanie z sześcianem,  rozwijanie umiejętności szeregowania,  rozwijanie sprawności fizycznej.

Przebieg dnia:

  1. Zajęcia.
  2. Karta pracy cz. 4, s. 39.

 Nazwij zwierzęta przedstawione na zdjęciach. Otocz pętlą owady. Dokończ rysować motyle według wzoru.

  • Ćwiczenia w liczeniu.
  • Utrwalanie refrenu piosenki Wiosna na łące. Nauka zwrotek
  •  Opowieść ruchowa przy muzyce – rozwijanie zdolności prawidłowego operowania oddechem.

Nagranie muzyki o pogodnym charakterze (według wyboru R. Internet).  R. zwraca się do dziecka: − Nastała wiosna. Dzisiaj wybierzemy się na łąkę.  Dziecko spacerują za R. w określonym kierunku w rytmie nagrania muzyki o pogodnym charakterze. Podczas przerwy w muzyce R. mówi: − Jak tutaj pięknie! Tyle kwiatów i miękka, świeża trawa! Dziecko nabiera powietrza nosem, wydycha ustami na samogłosce – ooo! i sylabie aaaach! Ponownie maszeruje w rytmie nagrania muzycznego. Podczas przerwy w muzyce R. kontynuuje: − Czy czujesz, jak pachną kwiaty i kwitnące krzewy? Dziecko zatrzymuje się, nabiera powietrza nosem, a wypuszcza ustami, naśladując wąchanie kwiatów. Następnie udaje kichnięcie. Ponownie maszeruje. R. mówi: − Pora odpocząć. Kładziemy się na trawie i powoli oddychamy. Dziecko wykonuje wdech nosem, wydech ustami, następnie wdech ustami i wydech ustami. − Zasypiamy, słuchamy wiosennej muzyki. W tle słychać cichą muzykę. Dziecko miarowo oddycha, z dłońmi ułożonymi na przeponie. − Zaczyna powiewać wiatr. Szumi trawa. Wiatr wieje coraz mocniej. Dziecko przechodzi do pozycji stojącej. Nabiera powietrza nosem i wypuszcza je, równocześnie wypełniając powietrzem policzki

  • Ćwiczenia poranne:

Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Bukiety kwiatów. Dziecko spaceruje po łące, co pewien czas schyla się i zrywa kwiatek. Na hasło: Bukiety kwiatów zatrzymuje się i podnosi do góry raz prawą, raz lewą rękę. Prezentuje swój bukiet.

II.1.Zajęcia.

  • Zabawy z sześcianem.

Dziecko rzuca kostką i wykonuje tyle czynności podanych przez rodzica, ile oczek wyrzucono na kostce.
Czynności: podskoki, skłony, przysiady, pajacyki itp.
Dziecko rzuca kostką i podaje liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce.
Na końcu dziecko przypomina, kształt jakiej bryły ma kostka.

Zapoznanie z sześcianem. Kilka sześcianów różniących się wielkością. R. prezentuje dziecku kilka sześcianów różniących się wielkością. Nazywa figury. Dziecko je ogląda . Liczy ściany. Określają ich kształt – kwadrat. Układają figury według wzrastającej wielkości, a potem – według malejącej.

  • Karta pracy, cz. 4, s. 40.  Obejrzyj obrazki.  Co to za bryły? Czym się różnią,  a w czym są podobne?  Tak wygląda rozłożony sześcian. Policz, ile jest kwadratów. Czy domyślasz się, skąd się wzięła taka jego nazwa? Narysuj na każdej ścianie innego owada. Obejrzyj obrazki przedstawiające sześcian w różnych położeniach.

  • II.2.Zajęcia.
  •  Ćwiczenia gimnastyczne – metodą Rudolfa Labana.

 Nagranie muzyki marszowej ( Internet) Dla dziecka: paski kolorowej bibuły.  Zgodnie z muzyką – dziecko maszeruje po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki jest głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu R. rozdaje dziecku złożone paski bibuły.

Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykuca i układa z bibułki dowolne kształty na podłodze.

Po kole – na podłodze układa koła z bibułki i skacze dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.   Powitania bibułką – dotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez  R.

 Rysujemy ósemkę – dziecko przekłada bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.Zajęcia.

III. Zajęcia.

Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań.

 Dla  dziecka  chustka. R. wypowiada zdania. Jeżeli dziecko uzna, że zdanie jest prawdziwe, porusza chustką nad głowom. Jeżeli sądzi, że nie jest prawdziwe – siedzi bez ruchu. Czy to prawda, czy to fałsz? Gdy odgadniesz, sygnał dasz.

 − Konik polny w wodzie gra.

− Żaba dwie głowy ma.

 − Biedroneczki są w kropeczki.

 − Motyle mają ciepłe czapeczki.

 − Stokrotka jest czerwona.

− Ważka jest większa niż wrona…

Karta pracy, cz. 4, s. 41. Rysuj szlaczki po śladach, a potem -samodzielnie. Rysuj motyla po śladach. Pokoloruj rysunek. Rysuj po śladzie drogę motyla do stokrotki