Odrzechowa, 12.05.2020r.
Temat tygodnia: Łąka majowa.
Temat dnia: Motyle i kwiaty.
Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: zapoznanie z sześcianem, rozwijanie umiejętności szeregowania, rozwijanie sprawności fizycznej.
Przebieg dnia:
- Zajęcia.
- Karta pracy cz. 4, s. 39.
Nazwij zwierzęta przedstawione na zdjęciach. Otocz pętlą owady. Dokończ rysować motyle według wzoru.
- Ćwiczenia w liczeniu.
- Utrwalanie refrenu piosenki Wiosna na łące. Nauka zwrotek
- Opowieść ruchowa przy muzyce – rozwijanie zdolności prawidłowego operowania oddechem.
Nagranie muzyki o pogodnym charakterze (według wyboru R. Internet). R. zwraca się do dziecka: − Nastała wiosna. Dzisiaj wybierzemy się na łąkę. Dziecko spacerują za R. w określonym kierunku w rytmie nagrania muzyki o pogodnym charakterze. Podczas przerwy w muzyce R. mówi: − Jak tutaj pięknie! Tyle kwiatów i miękka, świeża trawa! Dziecko nabiera powietrza nosem, wydycha ustami na samogłosce – ooo! i sylabie aaaach! Ponownie maszeruje w rytmie nagrania muzycznego. Podczas przerwy w muzyce R. kontynuuje: − Czy czujesz, jak pachną kwiaty i kwitnące krzewy? Dziecko zatrzymuje się, nabiera powietrza nosem, a wypuszcza ustami, naśladując wąchanie kwiatów. Następnie udaje kichnięcie. Ponownie maszeruje. R. mówi: − Pora odpocząć. Kładziemy się na trawie i powoli oddychamy. Dziecko wykonuje wdech nosem, wydech ustami, następnie wdech ustami i wydech ustami. − Zasypiamy, słuchamy wiosennej muzyki. W tle słychać cichą muzykę. Dziecko miarowo oddycha, z dłońmi ułożonymi na przeponie. − Zaczyna powiewać wiatr. Szumi trawa. Wiatr wieje coraz mocniej. Dziecko przechodzi do pozycji stojącej. Nabiera powietrza nosem i wypuszcza je, równocześnie wypełniając powietrzem policzki
- Ćwiczenia poranne:
Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Bukiety kwiatów. Dziecko spaceruje po łące, co pewien czas schyla się i zrywa kwiatek. Na hasło: Bukiety kwiatów zatrzymuje się i podnosi do góry raz prawą, raz lewą rękę. Prezentuje swój bukiet.
II.1.Zajęcia.
- Zabawy z sześcianem.
Dziecko rzuca kostką i wykonuje tyle czynności podanych
przez rodzica, ile oczek wyrzucono na kostce.
Czynności: podskoki, skłony, przysiady, pajacyki itp.
Dziecko rzuca kostką i podaje liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku
do liczby oczek wyrzuconych na kostce.
Na końcu dziecko przypomina, kształt jakiej bryły ma kostka.
• Zapoznanie z sześcianem. Kilka sześcianów różniących się wielkością. R. prezentuje dziecku kilka sześcianów różniących się wielkością. Nazywa figury. Dziecko je ogląda . Liczy ściany. Określają ich kształt – kwadrat. Układają figury według wzrastającej wielkości, a potem – według malejącej.
• Karta pracy, cz. 4, s. 40. Obejrzyj obrazki. Co to za bryły? Czym się różnią, a w czym są podobne? Tak wygląda rozłożony sześcian. Policz, ile jest kwadratów. Czy domyślasz się, skąd się wzięła taka jego nazwa? Narysuj na każdej ścianie innego owada. Obejrzyj obrazki przedstawiające sześcian w różnych położeniach.
- II.2.Zajęcia.
- Ćwiczenia gimnastyczne – metodą Rudolfa Labana.
Nagranie muzyki marszowej ( Internet) Dla dziecka: paski kolorowej bibuły. Zgodnie z muzyką – dziecko maszeruje po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki jest głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu R. rozdaje dziecku złożone paski bibuły.
Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykuca i układa z bibułki dowolne kształty na podłodze.
Po kole – na podłodze układa koła z bibułki i skacze dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę. Powitania bibułką – dotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez R.
Rysujemy ósemkę – dziecko przekłada bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.Zajęcia.
III. Zajęcia.
Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań.
Dla dziecka chustka. R. wypowiada zdania. Jeżeli dziecko uzna, że zdanie jest prawdziwe, porusza chustką nad głowom. Jeżeli sądzi, że nie jest prawdziwe – siedzi bez ruchu. Czy to prawda, czy to fałsz? Gdy odgadniesz, sygnał dasz.
− Konik polny w wodzie gra.
− Żaba dwie głowy ma.
− Biedroneczki są w kropeczki.
− Motyle mają ciepłe czapeczki.
− Stokrotka jest czerwona.
− Ważka jest większa niż wrona…
Karta pracy, cz. 4, s. 41. Rysuj szlaczki po śladach, a potem -samodzielnie. Rysuj motyla po śladach. Pokoloruj rysunek. Rysuj po śladzie drogę motyla do stokrotki