Zajęcia dydaktyczne

                                                                                                                                     Odrzechowa, 28.05.2020r.

Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni.

Temat dnia: Dziwni goście.

Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie zdolności wokalnych, rozwijanie sprawności manualnej, wykorzystywanie w pracy surowców wtórnych.

 Przebieg dnia:

  1. Zajęcia.
  2.  Karty pracy, cz. 4, s. 56–57.

Popatrz na obrazek. Opowiedz, co się na nim dzieje. Odszukaj na dużym obrazku przedmioty, rośliny umieszczone na dole karty. Odszukaj na dużym obrazku przedmioty, rośliny umieszczone na dole karty.

  • Zabawa Wyżej – więcej – dalej.

Wspólna zabawa z rodzeństwem dziecko oklaskuje najlepszych lub wyjątkowych uczestników zabawy, charakteryzujących się wymienionymi cechami, umiejętnościami. Np.:

 − Kto jest najwyższy?

− Kto jest najniższy?

 − Kto podskoczy najwyżej (dosięgnie powieszonego dość wysoko przedmiotu)?

− Kto przeczyta podane wyrazy? Zabawę można przeprowadzić kilkakrotnie, dobierając ćwiczenia tak, aby  dziecko mogło się wyróżnić.

  • Ćwiczenia poranne:

Zabawa orientacyjno-porządkowa Różne powitania. Dziecko porusza się po pokoju w rytmie wystukiwanym na tamburynie. Podczas przerwy w grze R. mówi, jakimi częściami ciała ma się przywitać z rodzeństwem, np.: − Witają się wasze kolana (plecy, łokcie, czoła…). Dźwięki tamburynu są sygnałem do swobodnego poruszania się.

 Ćwiczenia wyczucia ciała i przestrzeni – Wiatraczki. Dziecko obraca się wokół własnej osi z rozłożonymi w bok rękami, w jedną i w drugą stronę.

 Ćwiczenia rąk i nóg – Spacer raków. Dziecko porusza się tyłem, w siadzie podpartym, w różnych kierunkach.

 Podskoki – Skaczące piłeczki. Dziecko podskakuje nisko – przy szybkich uderzeniach w tamburyn, wysoko – przy wolnych uderzeniach.

  • II.1.Zajecia.
  • Zabawy przy piosence Dziwni goście https://youtu.be/Mq5LVKj8pXQ

Ćwiczenia Słuchamy bębenkarozwijanie sprawności ruchowej. Bębenek. Dziecko porusza się zgodnie z rytmem wygrywanym na bębenku, reagując na ustalone sygnały:

 – rytm ćwierćnut – maszerują,

 – mocne uderzenie – wykonują przysiad,

 – dwa uderzenia – robią dwa kroki w tył,

 – szybkie, miarowe uderzenia – biegają na palcach,

 – mocne, miarowe uderzenia – maszerują na piętach.

 Ćwiczenie oddechowe.  Dziecko maszeruje w rytmie bębenka, w określonym kierunku. Kiedy usłyszy głośny dźwięk instrumentu, odwraca się przodem do R. Nabiera powietrze nosem. Wypuszcza je, wypowiadając proponowaną przez R. głoskę lub sylabę: o, a, u, hi, au.

  • Zabawa-„ Dziwne głosy” – rozwijająca zdolność wyrażania emocji głosem. Nagranie piosenki -„ Dziwni goście”, obrazki przedstawiające twarze wyrażające różne emocje.

Na początku zabawy. R. ustala dla każdej twarzy na obrazku charakterystyczny głos. Umieszcza w widocznym miejscu na tablicy obrazki przedstawiające:

− strach− prawdziwy krzyk,

− smutek− mruczenie, pociąganie nosem,

− radość – hi, hi, hi, ha, ha, ha, lub prawdziwy śmiech

− złość – warczenie.

W rytmie nagrania piosenki dziecko maszeruje po okręgu. Podczas przerwy w nagraniu R. wskazuje wybrany przez siebie obrazek. Dziecko stara się wyrazić głosem emocje przedstawione na obrazku.

  • II.2.Zajęcia.
  • Wykonanie pracy Pożegnalny obrazek dla przyjaciela. ( obowiązkowa)

Zapoznanie ze sposobem wykonania prac (według Igora Buszkowskiego). Dla  dziecka: podstawa pudełka po czekoladkach, brystol, szary papier, kolorowy papier, nożyczki, klej. Ramą obrazka jest podstawa pudełka po czekoladkach. W jej wnętrzu dzieci tworzą dowolną kompozycję, np. góry, jezioro, las, łąkę, miasto… Aby kompozycja była wypukła, część papierów potrzebnych do wykonania pracy dzieci mogą pognieść.

  • III.Zajęcia.
  •  Karta pracy, cz. 4, s. 58. Powiedz, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Ułóż zdanie o każdym obrazku. Napisz swoje imię albo niech to zrobi R. Ozdób pole ze swoim imieniem.