geografia 5

Temat:  Krajobraz wysokogórski Himalajów.
Cele: uczniowie dowiedzą się, jakie cechy ma klimat górski; poznają: przykłady występujących tam roślin i zwierząt; piętra roślinne; zajęcia ludności; Zdobędą informacje o wyprawach na Mount Everest; Zlokalizują na mapie położenie Himalajów.
1. Analiza mapy- str. 149 p., wskaż Himalaje i ”przenieś je” na globus.
2. Zapoznanie się z tematem na str. 149-154 – zwracanie uwagi na zdjęcia, klimatogramy, mapy; wskazywanie na mapie obiektów.
W miarę możliwości obejrzjrzenie na you tube filmu: https://youtu.be/kAkedYYKO6Q
3. Przepisanie do zeszytu TO NAJWAŻNIEJSZE! str. 154p. Nauczenie się tego!
4. Wykonanie ustnie ćw. 1, 2,3, str. 154p.
5. Wykonanie zad. w z.ćw. 1-6, ze stron 87-89 – odesłanie do oceny
6. Nauczenie się tekstu Zapamiętaj z z. ćw. str.90