geografia 6

Temat: Zróżnicowanie przyrodnicze i gospodarcze Rosji.
Cele : uczniowie scharakteryzują położenie Rosji, na podstawie map; dowiedzą się jakie są cechy klimatu i gospodarki; zlokalizują obiekty geograficzne; poznają przebieg najdłuższej linii kolejowej świata; dowiedzą się jakie są główne surowce mineralne;poznają atrakcje turystyczne Petersburga; udoskonalą umiejętność czytania ze zrozumieniem informacji z tekstu, mapy, wykresu.
1. Określenie położenia Rosji – na podstawie map w atlasie, podręczniku – zwrócenie uwagi na położenie Rosji względem Polski.
2. Zapoznanie się z tekstem: Kraj w pigułce -str. 160 – lokalizacja obiektów na mapie, zapamiętaj JAK NAJWIĘCEJ.
3. Zapoznanie się z tekstem, mapami, wykresami ze stron 161-165, w miarę możliwości obejrzenie filmu: https://youtu.be/yHS0XNXRrbQ
4. Wykonanie ustne ćwiczenia 1,2,3, 4 ze str. 165, w celu sprawdzenia stopnia opanowania treści.
5. Wykonanie zadań 1-4 w z. ćw. -str.97-99, odesłanie na e-maila.