Cele:
- samodzielnie czyta legendę,
- wypowiada się na jej temat,
- pracuje z mapą,
- rozpoznaje liczby trzycyfrowe, zapisuje słownie i liczbowo,
- pokonuje naturalne przeszkody w marszobiegu,
- wykonuje prace plastyczną dowolnym sposobem.
Edukacja polonistyczna
Od źródeł do ujścia Wisły – powstanie rzeki i jej bieg na podstawie mapy i tekstu W. Vargasa „O Wiśle”. Znaki interpunkcyjne na końcu zdań oznajmujących, rozkazujących i pytających. podr. s.50 – 53,
Ćwiczenia s. 64 ćw. 1,2.
Edukacja matematyczna
Rozszerzenie zakresu liczbowego do 1000. Liczenie pełnymi setkami, zapisywanie liczb. Ćwiczenia s. 68 ćw. 1-5.
Edukacja plastyczna
„Płynie Wisła płynie, po polskiej krainie” – praca plastyczna inspirowana piosenką.
Wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna 1-3
Marszobieg w terenie. Bieganie i chodzenie po łące, między drzewami po krętych ścieżkach wokół domu.