1. Edukacja polonistyczna – Wyodrębnianie nazw środków lokomocji na podstawie wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej „Letnie podróże”. Ćwiczenia w pisaniu i czytaniu ze zrozumieniem, tworzenie rodziny wyrazów. „Środki lokomocji” – ćwiczenia wzbogacające język.
Przeczytaj wiersz „Letnie podróże” – podręcznik s. 46, odpowiedz na pytania 1 – 3.
– rozmowa z dzieckiem na temat wysłuchanego utworu, odpowiedzi ustne na pytania:
1) Jaka pora roku sprzyja podróżom?
2) O jakich środkach lokomocji jest mowa w wierszu?
3) Jakimi jeszcze środkami można podróżować?
4) Do czego zachęca osoba, która wypowiada się w wierszu?
5) Czego mogą dostarczyć środki lokomocji?
Dowiedz się o środkach lokomocji – podręcznik s. 47. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń s. 42 – 43
2. Edukacja matematyczna – Rozszerzenie zakresu liczbowego – obliczanie pełnymi dziesiątkami w zakresie 100.
Wykonaj zadania z podręcznika s. 44 oraz w ćwiczeniach s. 72 – 74.
3. Edukacja plastyczna – „Środki lokomocji” – projekt.
Zaprojektuj własny środek lokomocji. Wymyśl dla niego nazwę.