Odrzechowa, 09.06.2020r.
Temat dnia: Liczymy patyczki.
Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu: rozwijanie umiejętności liczenia, dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, rozwijanie sprawności fizycznej.
Przebieg dnia:
- Zajęcia
- Karta pracy, cz. 4, s. 73. Dokończ rysować szlaczki. Podziel na sylaby i na głoski nazwy podanych zabawek.
- Utrwalanie pierwszej zwrotki i refrenu piosenki Na zawsze zapamiętasz. (zajęcia 08.06.2020r). Nauka kolejnej zwrotki.
- Ćwiczenia oddechowe – Na łące.
Nagranie dowolnej piosenki, szablon pszczoły. Dziecko maszeruje w dowolnych kierunkach pokoju w rytmie nagrania piosenki. Podczas przerwy w nagraniu zatrzymuje się. R. zwraca się do niego: – Jesteśmy na wsi. Tutaj spędzamy wakacje. W ogrodzie pełnym drzew owocowych i kwiatów stoją ule. W nich mieszkają pszczoły, które wydają różne dźwięki, poruszając odpowiednio skrzydełkami. R. unosi szablon przedstawiający pszczołę. Dziecko nabiera nosem powietrze, wypuszcza je i wypowiada sylabę bzz lub buu.
- Ćwiczenia poranne:
Zabawa orientacyjno-porządkowa Samochody. Dziecko biega w różnych kierunkach, naśladując rękami poruszanie kierownicą. Wydaje odgłosy poruszającego się samochodu: brr, brr lub brum, brum. Na sygnał – uderzenie w bębenek – zatrzymuje się i trąbi: pi, pi, pi. Dwa uderzenia są sygnałem do ponownego poruszania się.
Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Trawa i chmury. Na hasło: Trawa, dziecko przykuca; na hasło: Chmury, staje na palcach, wyciąga ręce w górę i porusza nimi w prawo i w lewo – naśladuje chmury płynące po niebie.
Ćwiczenie tułowia – skręty – Śledzimy lot samolotu. Dziecko siedzi skrzyżnie. Jedną rękę ma na kolanach, a z drugiej tworzy daszek nad oczami. Wykonuje skręt tułowia i głowy uniesionej do góry w jedną, a następnie w drugą stronę – obserwuje lot samolotu.
- II.1.Zajęcia.
- Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków.
Patyczki w różnych kolorach, znaki, liczby. Dziecko bierze sobie po tyle patyczków, ile ma palców u rąk, i siada na dywanie. Układa z patyczków kształty figur geometrycznych. Dziecko układa z patyczków trójkąt, prostokąt, kwadrat. Określa, ile patyczków potrzebowałby do ułożenia kształtu każdej figury.
Układanie patyczków według kolorów.
Dziecko liczy patyczki w każdym kolorze. Podaje całkowitą liczbę patyczków, mówiąc np., 3 patyczki czerwone dodać 4 patyczki zielone i dodać 3 patyczki żółte to razem 10 patyczków.
Układanie działania ilustrującego liczbę patyczków. Np. 3 + 4 + 3 = 10
• Odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym.
Dziecko liczy pozostałe patyczki, mówiąc: 10 odjąć 3 to siedem.
Układa działanie: 10 – 3 = 7
• Odkładanie patyczków, np. czerwonych.
Dziecko liczy pozostałe patyczki, mówiąc: 7 odjąć 3 to cztery.
Układa działanie: 7 – 3 = 4
Dalsze ćwiczenia przeprowadzamy analogicznie.
- Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. (oblicz)
0 + 10 = 4 + 4 = 2 – 1 = 3 – 1 =
6 + 4 = 2 + 8 = 5 – 4 = 8 – 2 =
1 + 8 = 6 + 1 = 6 – 5 = 7 – 2 =
6 + 2 = 3 + 5 = 9 – 8 = 4 – 2 =
3 + 5 = 9 + 1 = 6 – 2 = 7 – 1 =
5 + 2 = 6 + 3 = 6 – 5 = 9 – 9 =
- II.2.Zajęcia.
- Ćwiczenia gimnastyczne :
Ćwiczenia z elementem równowagi. Dziecko spaceruje swobodnie, z woreczkiem na głowie, następnie dziecko kładzie woreczek przed sobą i stara się chwycić go palcami nóg i utrzymać przez chwilę. Ćwiczenia powtarzamy kilka razy, pamiętając o zmianie stóp.
Ćwiczenie mięśni brzucha – Do góry i w dół. Dziecko leży tyłem, woreczek wkłada między stopy. Unosi je stopami do góry i przekłada za głowę, a potem powraca do pozycji wyjściowej.
Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Na plaży. Dziecko kładzie woreczek na podłodze. Chodzi na czworakach dookoła swoich woreczków, naśladując szukanie na plaży muszli i bursztynów. Co jakiś czas klęka, wyciąga ręce, otwiera dłonie i pokazuje, co znalazł.
Ćwiczenia przeciw płaskostopiu – Sprytne stopy. Dziecko chwyta palcami stopy woreczek leżący na podłodze i podaje go sobie do rąk.
- Zabawy swobodne w ogrodzie z zastosowaniem urządzeń ogrodowych.
- III.Zajęcia.
- Zabawa Bańki mydlane – rozwijanie sprawności ruchowej.
Nagranie dowolnej piosenki. Dziecko maszeruje w rytmie piosenki w określonym kierunku. Na hasło: Bańki mydlane, naśladuje łapanie baniek. Klaszcze w dłonie, przenosząc je przed sobą w różne miejsca (wyżej, niżej, na wysokość głowy, tułowia, kolan).
• Karta pracy, cz. 4, s. 74. Oglądanie obrazków. Opowiedz, co się na nich dzieje. Zastanów się i powiedz, co Ada robiła kiedyś, co robi teraz, a co będzie robić w przyszłości. Wymień kolory kredek.
• Utrwalanie nazw miesięcy na podstawie fragmentu wiersza Krystyny Datkun-Czerniak Rok.
Podczas recytacji wiersza R. nazywa miesiące, wypowiadając nazwy bezgłośnie, poruszając samymi ustami. Dziecko podaje głośno nazwy miesięcy w odpowiedniej formie. Podczas ponownego słuchania wiersza klaszcze, kiedy usłyszy nazwę miesiąca.
W styczniu Nowy Rok przychodzi,
często mrozem grozi.
W lutym czyni tak samo.
W marcu bywa jak w garncu (…)
Kwiecień z majem
w zieleni skąpane (…)
Czerwiec obiecuje
radości wiele, bo
– moi przyjaciele
– lipiec i sierpień to wakacji czas (…).
Wrzesień i październik
zmieniają kolory ziemi (…).
W listopadzie
smutek na drzewach się kładzie.
A w grudniu zmęczony pracą Stary Rok
żegna się i… zaprasza Nowy Rok. (…)