Data, 27.03.2020r.
Temat tygodnia: Wiosenne przebudzenie
Temat dnia: kolory wiosny
Uczniowie otrzymali następujące polecenia, które mają na celu : rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
Przebieg dnia:
- Zajęcia: Słuchanie piosenki Maszeruje Wiosna
https://youtu.be/yNLqW1kp9Pw -piosenka dla dzieci
• Zabawa dydaktyczna Czy znamy te pory roku?
Proszę o namalowanie na kartce z bloku dwóch obrazków. Dwa obrazki kojarzące się z porami roku – zimą i wiosną, obrazki z charakterystycznymi oznakami obu pór roku. Porównaj dwa obrazki: wymień po 5 różnic charakterystycznych dla tych pór roku.
• Ćwiczenia poranne zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – Słonko wschodzi i zachodzi. Dziecko stopniowo podnosi się z przysiadu do stania, wyciągają ręce w górę i obraca się wokół własnej osi – słonko wstało i świeci, następnie powoli wraca do przysiadu i kuli się – słonko zaszło.
• Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Bociany na łące.
Dziecko jest bocianem. Chodzi po łące, wysoko unosząc kolana. Co pewien czas zatrzymuje się, staje na jednej nodze, wystawia złączone dłonie przed siebie, rytmicznie porusza nimi jak dziobem i powtarza Kle, kle, kle, żabki mi się chce.
II Zajęcia 1. ( Rodzic czyta dziecku. )
Słuchanie wiersza Bożeny Głodkowskiej Wiosna i moda.
Pod koniec zimy wiosna wyjęła żurnali stosik.
W co mam się ubrać? – dumała
co w tym sezonie się nosi?
Założyć sukienkę w kropki?
A może golf? No i spodnie?
Co wybrać, by być na czasie i nie wyglądać niemodnie?
Torebkę wziąć czy koszyczek?
Na szyję apaszkę cienką,
na głowę kapelusz z piórkiem
czy lepiej beret z antenką?
I przyszła w zielnych rajstopach,
W powiewnej złocistej sukience
I miała wianek z pierwiosnków,
a w ręce trzymała kaczeńce,
Pachniała jak sklep z perfumami
Wszak była calutka w kwiatach,
sypała płatkami jak deszczem
i tak już zostało do lata.
• Rozmowa na temat wiersza. Wypowiedz się:
– Jaki problem miała wiosna?
– W co postanowiła się ubrać?
– Jak wyglądała?
Wypowiadanie się dziecka na temat: Jakie kolory kojarzą się wam z wiosną? Dlaczego?
- Uzupełnij w kartach pracy, cz.3. str. 52-53. Nazwij oznaki wiosny przedstawionej na zdjęciach (zając z młodymi, krokusy, lecące bociany, przebiśniegi, motyle cytrynki, kwitnące wierzba i leszczyna, kra, skowronek, czajka, deszcz). Posłuchaj wiersza za pomocą rodzica. Po czym poznajemy, że jest wiosna? Rysuj motyle po śladach. Pokoloruj je tak, aby przypominały motyla cytrynka.
Zajęcia 2. Odkrywanie litery ł: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
• Uzupełnij w kartach pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 46-49.
Nazwij zdjęcia. Podziel ich nazwy na głoski, Pod każdym zdjęciem narysuj tyle kresek, z ilu składa się jego nazwa. Zaznacz na niebiesko litery ł, Ł,
w podanych wyrazach. Przeczytaj, rozwiąż rebusy. Rysuj palcem kształty litery ł-małej i wielkiej. Pisz litery ł, Ł po śladach, a potem samodzielnie.
- Uzupełnij w kartach pracy Nowe przygody Olka i Ady. Grupa 5 – latków. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 62. Rysuj po śladach. Zaznaczanie liter ł, Ł w wyrazach. Określanie pierwsze głosek w słowie łodyga i nazwach rysunków.
- Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – Kwiatek rośnie. Dziecko przykuca, głowę wtula w ramiona. Dziecko powoli się podnosi, aż do pozycji stojącej, wyciąga ręce do góry.
III. Utrwalenie pierwszej zwrotki i refrenu piosenki Maszeruje wiosna.
Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą, mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
ref: Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło,
lecą i świergocą
głośno i wesoło.